Jedna od najvećih svjetskih farmaceutskih kompanija Bayer objavila je da će se u budućnosti fokusirati samo na razvoj svog osnovnog poslovanja - lijekove i zaštitu bilja i usjeva. Njemački div koji globalno zapošljava preko 100.000 djelatnika tako je potvrdio da će već tijekom 2015. godine izdvojiti svoju diviziju MaterialScience koja se bavi inovacijama visoko tehnoloških polimera i proizvodnjom proizvoda plastične mase. Bayer je druga najveća tvrtka u svijetu u prodaji lijekova bez recepta, no iako je brend najprepoznatljiviji po legendarnom Aspirinu i lijekovima, kompanija se bavi širokim spektrom.
Kao najveći razlog ističu da su potrebe i potencijali polimerske divizije puno veće nego što se mogu interno izboriti za uvjete ulaganja unutar koncerna. Naime, Bayer ovisi u svom poslovanju upravo o razvoju i istraživanju te kontinuiranom plasiranju novih proizvoda. A unutar “kuće” prednost za količinu novca za ulaganje uvijek ima jači igrač - farmacija i lijekovi, koji Bayeru donose godišnje 18,9 milijardi eura, gotovo 50 posto svih prihoda (40,2 milijardi u 2013. godini).
“Ovo je fantastično vrijeme za fokus u znanost i inovacije u zdravlju. Prava revolucija se odvija posljednjih 10-15 godina u ovom području. Sada imamo profitabilno i brzo sekvenciranje genoma. Također, sada imamo nevjerojatnu snagu i brzinu računala tako da sve te velike količine podataka možemo i analizirati. I treća revolucija je internet koji omogućava pristup udaljenim područjima. Ove godine po prvi puta u povijesti došli smo do toga da je trošak sekvenciranja genoma ispod 1000 dolara. Vrlo smo blizu tome da kada odete svom doktoru odmah će vam se moći sekvencirati vaš genom i dobit ćete specifičnu terapiju samo za vas. To je revolucija u zdravstvu”, izjavio je glavni direktor Bayera Marijn Dekkers.
Bayer u odjelu razvoja i istraživanja znanosti, novih lijekova i kemikalija ima više od 13.000 zaposlenih i ulaže čak 3,2 milijarde eura (za 2014. godine). Dok ove godine u polimerski biznis ulažu milijardu eura. Zahvaljujući izdvajanju različitih biznisa Bayer se zapravo nada većoj mogućnosti ulaganje u obje grane.
Na pitanje medija ne boje li se da će preuzimanja ako im se smanji vrijednost na tržištu izdvajanjem jednog cijelog velikog odjela iz Bayera mirno odgovoaraju:
- Onda neka netko pripremi debeli ček jer nismo jeftini! - poručuje Dekkers.