Grad Supetar

Botteri: Imam velike planove za investicije na Braču, a kapitala na tržištu ima dovoljno

Poslovni uzlet u Supetru
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
23.10.2015.
u 14:14

Panel diskusija „Od ideje do uspješnog biznisa, dobri primjeri iz prakse“, održala se u sklopu Poslovnog uzleta Grada Supetra na Braču.

Brač je prije godinu umalo ostao bez jednog od svojih zaštitnih znakova, tvrtke Sardina, koja je imala niz ponuda za izgradnju novog pogona u poduzetničkim zonama u gradovima na kontinentu, rečeno je na panel diskusiji „Od ideje do uspješnog biznisa, dobri primjeri iz prakse“, koja se održala u sklopu Poslovnog uzleta Grada Supetra u petak na Braču.

Naime, kako je pojasnio Đorđe Jurišić, direktor nabave u Sardini, Sardina je osnovana 1907. Godine, a tvornica joj je bila u samom centru Postira. „Grad se proširio i danas je uvelike usmjeren na turizam. Tvornica se nalazila uz sam hotel i bila je situacija da smo tamo smetali svima, a i samima sebi jer nam je to sve otežavalo pristup samoj tvornici. Bilo je jedino sigurno da moramo napraviti novi pogon. Primarni cilj nam je bio da održimo tradiciju i ostanemo na Braču i u Postirama, ali smo bili spremni i preseliti na neko drugo mjesto. Činjenica da nam je lokalna samouprava, kako sama općina Postire tako i Splitsko-dalmatinska županija izašla maksimalno u susret, stvorilo je uvjete da se tvornica vrlo brzo izgradi u novoj gospodarskoj zoni iznad Postira“, pojašnjava Jurišić.

Investicija je bila teška 250 milijuna kuna, financirana uglavnom iz kredita Hrvatske banke za obnovu i razvoj (HBOR). Koliko je Sardina bitna za Brač govori i činjenica da se radi o jednoj od najvećih tvrtki na tom otoku koja izravno zapošljava 325 radnika, a još barem toliko putem kooperacija ili poslovne suradnje. Naravno, kako se radi o proizvodnom poduzeću, Sardina radi svih 12 mjeseci u godini, a ne sezonski kao većina poslovnih, uglavnom turističkih, subjekata na hrvatskim otocima. U narednom razdoblju se očekuje daljnji rast ove tvrtke jer su u završnim pregovorima s jednim velikim američkim trgovačkim lancem preko kojeg bi plasirali u SAD svoje proizvode od tune, srdele i ostalih jadranskih riba.

Pozitivna iskustva s jedinicama lokalne samouprave na Braču ima i Leopold Botteri, direktor tvrtke Uje te pokretač zadruge Brachia koja okuplja bračke maslinare u nastojanju da se napravi jedinstveni brend bračkog ulja. Botteri je koncentriran na unutrašnjost Brača koji nije toliko turistički razvijen, na Selca gdje njegova zadruga Brachia, koja za sada ima svega sedam zadrugara, usko surađuje sa zadrugom Selčanka koja ima više od 100 članova. „Lokalne vlasti u Selcima su nam maksimalno izašle u susret pri svakom našem poslovnom potezu. Vrlo brzo smo uspjeli otvoriti kušaonicu u centru mjesta, a u planu je i izgradnja uljare. Sa zadrugarima Selčanke imamo sporazum prema kojem otkupljujemo sve njihove masline.

Ne smatram da je naše ulje nešto bolje od ostalih ulja s Brača ili i Jadrana, jer je maslinovo ulje u čitavoj Hrvatskoj vrlo kvalitetno, no mi smo napravili jedan dodani iskorak u brendiranju koji je prepoznat u svijetu i činjenica je da se naš proizvod percipira kao premium“, kaže Botteri. Dodaje da i u budućnosti ima velikih planova za investicije na Braču, a procjenjuje da je sada znatno lakše doći do kapitala nego što je to bio slučaj u razdoblju prije 10-ak godina kada je on pokretao biznis. „Kapitala na tržištu ima dovoljno.

Uz to, danas postoji mnogi servisi koji pomažu u prikupljanju novca. Bitno je imati dobru ideju koju možete investitorima predstaviti kao profitabilnu“, naglašava ovaj poduzetnik. Svoju budućnost na djedovini na Braču vidi i Kruno Cukrov, rođeni Zagrepčanin, koji je prodao stan u metropoli kako bi otišao na imanje svoje majke u Škripu gdje je pokrenuo OPG. No, njegov OPG ipak nije klasično poljoprivredno imanje. „Ja se prije svega bavim uzgojem maslina i proizvodnjom maslinova ulja. Ali mislim da od toga ne bih mogao živjeti. Moj model je mješavina poljoprivredne proizvodnje i kulture. Naime, kupio sam jednu staru uljaru koju sam uredio i ona je postala zaštićeni spomenik kulture. Turisti dolaze u obilazak tog muzeja i preko njega plasiram većinu ulja“, kaže o svojem poslovnom modelu Cukrov.

Naredne godine planira revitalizirati i dvorac u Škripu koji će dati dodatne sadržaje njegovoj ponudi, a kao svoj poklon Bračanima za taj veliki događaj u razvoju vlastitog biznisa, najavio je da će otvorenje uveličati s organizacijom Poslovnog uzleta u Škripu. Osim toga, Cukrov druge godina na Braču planira i organizaciju Festivala mediteranske prehrane koji okuplja proizvođače iz 10-ak zemalja Mediterana, uglavnom otočana. Da će lokalna samouprava i u narednom razdoblju učiniti sve da privuče nove i ojača postojeće poduzetnike, potvrdio je i Tonči Sanader, voditelj Odsjeka za gospodarstvo i društvene djelatnosti Grada Supetra.

Sanader je najavio je bi do iduće godine trebala biti napravljena strategija razvoja Supetra, a jedna od važnijih točaka te strategije će biti i stvaranje poduzetničkog inkubatora koji će pomagati novim poduzetnicima. Supetar će i 1,5 milijuna kuna pomoći Cukrovu jer će financirati projektnu dokumentaciju za razvoj Škripa, a koji teritorijalno pripada Gradu Supetru. Sanader je podsjetio da je Brač najveći hrvatski proizvođač maslinova ulja s oko milijun stabala maslina, a još toliko ih ima u napuštenim maslinicima. Supetar je investirao i u novu poslovnu zonu, a Sanader očekuje da će osim trgovačkih centara, koji već jesu ili tek namjeravaju otvoriti svoje supermarkete, u tom prostoru svojem mjesto pod suncem naći i proizvodni pogoni.

>> Dobar domaćin razmišlja kao gost – brand strategija u turizmu

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije