Poslovni uzlet

Četiri pravila za motiviranog i uspješnog poduzetnika – naučite na besplatnim edukacijama

Poslovni uzlet
Foto: Fotolia
19.10.2015.
u 13:10

Osmišljavanje naizgled neobičnih ili „loših“ ideja može potaknuti naš mozak na dodatno razmišljanje kojim ćemo, prije ili kasnije, zasigurno doći i do kvalitetnih ideja

Sandro Kraljević, jedan od stručnih predavača projekta Poslovni uzlet koji Poslovni dnevnik organizira drugu godinu zaredom u suradnji s Ministarstvom obrta i poduzetništva održat će na Poslovnom uzletu grada Makarske 22. listopada (Hotel Park, Kralja Petra Krešimira IV.23) besplatnu edukaciju na temu Sama ideja nije dovoljna – četiri pravila za motiviranog i uspješnog poduzetnika.

Iako su predavanja besplatna nužno je napraviti on-line prijavu, a popis ostalih predavanja možete vidjeti ovdje.

Sandro Kraljević ukratko nam je rekao što će sudionici saznati na besplatnom predavanju.

Koji su ključni elementi i koraci u formuliranju ideje?
Kreiranje kvalitetne poslovne ideje vrlo je složen postupak koji se sastoji od tri glavna koraka: osmišljavanja, planiranja i realizacije. Da bismo osmislili uspješnu poslovnu ideju prvi korak je „brainstorming“ apsolutno svih ideja koje nam padaju na pamet te njihovo popisivanje na jednom mjestu, bez obzira jesu li zaista ostvarive u praksi ili ne. Često se nalazimo u situacijama u kojima, razmišljajući o realizaciji neke ideje, dolazimo do zaključka da ona nije dovoljno dobra, zbog čega prestajemo s daljnjim razmišljanjem o bilo kakvim novim mogućnostima, prerano zaključujući da niti one neće biti ostvarive. Međutim, osmišljavanje naizgled neobičnih ili „loših“ ideja može potaknuti naš mozak na dodatno razmišljanje kojim ćemo, prije ili kasnije, zasigurno doći i do kvalitetnih ideja.

O čemu sve ovisi uspjeh ideje?
Uspjeh naše poslovne ideje ovisi o mnoštvu faktora. Tržište, dobar ili loš trenutak („tajming“), pravna regulativa i mnoge druge vanjske okolnosti mogu utjecati na konačan ishod. No, ključno je usmjeriti se na one čimbenike koji su direktno pod našim utjecajem. Za početak, jednom kad se odlučimo u kom smjeru želimo krenuti, jako je važno pomno se posvetiti procesu planiranja.

Također, da bi naša poslovna ideja doživjela uspjeh, bitne su i sposobnosti nas kao poduzetnika. Neka od obilježja uspješnih poduzetnika su spremnost na preuzimanje rizika te konstantna ustrajnost i energija da prevladamo nadolazeće prepreke. Naime, poduzetnici često doživljavaju početni neuspjeh. Važno je da, čak i kada nam se dogode neki loši događaj, uvidimo gdje smo pogriješili te hrabro i motivirano nastavimo dalje.

Na kraju, čak i ako osmislimo najbolju ideju, isplaniramo njenu realizaciju do savršenstva te se pripremimo na hrabro i ustrajno suočavanje sa svim potencijalnim poteškoćama, to neće biti dovoljno ukoliko istovremeno nismo uspjeli pridobiti i uvjeriti druge ljude u njen potencijal. Naime, danas je nemoguće biti uspješan i biti solo igrač. Za dugoročan i održiv uspjeh potrebni su nam ljudi koji će nas podržati, bilo kao suradnici, ili kao naši korisnici

Kako primijeniti nove ideje u proslovnom procesu te kako ih uspješno prodati?
Da bi neka ideja bila prihvaćena i uspješno implementirana, prvo što trebamo napraviti jest unutar organizacije osmisliti konkretan proizvod ili uslugu, i to na sljedeći način: definirati kako će taj proizvod točno izgledati, a zatim i doslovno kreirati njegov konačan oblik. Nakon toga, potrebno je usmjeriti se na tržište, odnosno vidjeti kako našim proizvodom možemo zadovoljiti potrebe ne samo suvremenog tržišta, već i naših budućih klijenata – kako ćemo doprijeti do njih i zainteresirati ih za naš proizvod. Ako želimo da drugi prepoznaju kvalitetu našeg proizvoda, naš nastup te (ukoliko ih koristimo) marketinški materijali trebaju također biti obećanje kvalitete i zadovoljstva.

Koliko su kreativnost i inovativnost bitni za provedbu ideje?
Kreativnost je sposobnost stvaranja novih, raznolikih i jedinstvenih ideja, dok je inovativnost implementacija kreativnosti, u smislu kreiranja nekog novog ili poboljšanja postojećeg proizvoda, usluge, procesa i slično.

U kojem se roku ideja može realizirati, a da bude kvalitetna i jeftina?
Najjeftinija poslovna ideja jest ona koja je kvalitetno osmišljena. Svaka ideja je drugačija te vrijeme potrebno za njenu provedbu u praksi uvelike ovisi o njenoj kompleksnosti i razini inovativnosti. Da bismo to napravili na zaista kvalitetan način, najmanje se preporučaju uštede vremena u fazama osmišljavanja i planiranja.

Više o Poslovnom uzletu u Makarskoj pročitajte ovdje.

Dođite i unaprijedite svoje znanje!

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije