Skandalozna reklama

D&G ima 25 dućana u cijeloj Kini

D&G u Kini
Foto: Reuters/Pixsell
23.11.2018.
u 08:18

Najveće tržište za D&G je Italija, a u Europi ostvaruju više od 50 posto ukupnog prometa. U Aziji su slabije prisutni

Talijanski brand Dolce &Gabbana zbog svoje je politički nekorektne reklame na kineskom tržištu već drugi dan pod žestokom paljbom.

Iako mediji javljaju o bojkotu prodaje u Kini pa i povlačenju njihovih proizvoda iz vodećih maloprodajnih online kanala što sugerira kolaps kompanije izbjegavaju se činjenice ključne za procjenu je li jedna reklama dovoljna da sruši jednu od najutjecajnijih talijanskih modnih kuća.

Pradi Azija donosi 20 posto

Za početak, Dolce&Gabbana ostvaruje oko 1,3 milijarde eura prihoda godišnje. Kina im je važna kao i svim kućama, ali nije među najvećih pet tržišta. Kompanija čak 24 posto prodaje ostvaruje u Italiji, a 27 posto ukupne prodaje u ostalim europskim zemljama. Na svojem kontinentu dakle ostvaruju više od 51 posto prodaje. Veliko tržište je i SAD s 13 posto udjela, dok u Japanu ostvaruju šest posto ukupne prodaje. To su podaci koje je objavio Business Insider Italija, a drugih podataka odnosno godišnjih financijskih izvještaja kompanije nema. U Kini imaju samo 25 dućana, dok se u Japanu koji ima deset puta manje stanovnika od Kine imaju čak 13 trgovina. Po tim podacima vidi se da kompanija ne ovisi bitno o kineskom tržištu. Možda dizanjem prašine žele zauzeti jaču poziciju na tržištima na kojima njihovi konkurenti unosno zarađuju.

Sporna reklama stvorila je puno publiciteta, otkazana revija će se vjerojatno održati, a D&G se već i ispričao kineskoj javnosti pa s obzirom na njihovu sklonost provociranju i ne bi bilo nevjerojatno da se cijela strka oko otkazivanja jedne revije iskoristi kao dobar marketinški trik.

Chanel najpopularniji

Velike modne kuće Prada ili pak Chanel u Kini su puno jače prisutne od same Dolce&Gabbane. Tako je Prada lani imala ukupno tri milijarde eura prihoda od prodaje dok je kineskom tržištu ostvarila petinu prometa odnosno 600 milijuna eura. Chanel je najpopularniji brand na kineskom tržištu, odnosno u anketi o prepoznatljivosti brendova on je zauzeo prvo mjesto ispred McDonald’sa, Prade, Starbucksa....Prvi put u 108 godina povijesti ta je kompanija objavila financijsko izvješće koje je pokazalo da su lani ostvarili 9,6 milijardi eura prihoda. Rast prihoda temeljen im je na pojačanoj prodaji na azijskim tržištima, ali nije poznato koji je udjel kinesko tržište u ukupnoj prodaji zauzelo.

Najveća svjetska kuća luksuznih dobara LVMH ostvaruje 42 milijarde eura prihoda godišnje, ali na odjeću, cipele i torbe odnosi se 15,5 milijardi eura prihoda. Kuća je vlasnica Louis Vuittona, Diora, Fendija i niz brendova, a na razini grupe izuzetno ovisi o azijskim tržištima. Naime, Japan im je donio sedam posto prodaje, a Azija dodatnih 28 posto.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije