Otkako je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture rad Ubera proglasilo nelegalnim, tom poduzetniku preostaje samo čekati hoće li radna skupina koju je najavio ministar Oleg Butković olabaviti tržište i staviti ih u okvire Zakona o cestovnom prometu. U međuvremenu Uberovi vozači i dalje mogu očekivati inspekcije i kazne. Iako u Uberu ranije to nisu otkrivali, kako doznajemo od Davora Tremca, direktora za Hrvatsku i regiju, za Uber u našoj zemlji radi više od tisuću vozača, a opslužuju oko 100 tisuća registriranih korisnika.
– Najviše je vozača u Zagrebu i jako su zadovoljni prometom. S druge strane, u Zagrebu je oko 1200 taksista kojima broj u godinu dana nije padao, a kažu da im je porastao promet te prihod. Već to pokazuje da Uber nije tu da bilo kome uzme posao, već se radi o stvaranju novog tržišta i novih navika potrošača. London je zadržao jednak broj taksi vozila od dolaska Ubera s čak 25.000 vozača – objašnjava Tremac.
Ministarstvo: Složeno pitanje
Uberom se najviše koriste, navodi, oni koji se ranije nisu koristili taksijem, već svojim automobilima. Kako bi izbjegli gradske gužve, probleme s parkiranjem, automobile ostavljaju kući i koriste se Uberom. Odbacuje primjedbe da Uber ruši cijene, ističući da nemaju taksimetar i da ovise o ponudi i potražnji.
– Zakonska regulativa jest nejasna jer propisuje da potrebu i način obavljanja djelatnosti iznajmljivanja vozila s vozačem propisuju jedinice lokalne uprave. To gradovi nisu regulirali, no ono što nije zabranjeno jest dopušteno – ističe Tremac. U Ministarstvu nemaju dileme da je Uber ušao baš na taksi tržište i da radi nelegalno.
– Ovo složeno pitanje taksi prijevoznika sagledavamo kroz prizmu cestovnoga prometa u kontekstu novih uvjeta na tržištu te rješavamo u suradnji s MUP-om, Ministarstvom financija i lokalnim samoupravama – objašnjavaju u Ministarstvu, dodajući da su inspekcije utvrdile da su vozači Ubera obavljali taksi prijevoz na neadekvatan način.
Ističu da većina kontroliranih prijevoznika koji obavljaju prijevoz preko aplikacije Uber ne udovoljava uvjetima zakona. Iz Butkovićeva Ministarstva ne govore hoće li se mijenjati spomenuti zakon i kad, naglašavajući da im nije cilj pogodovati nijednom poduzetniku, već “kvalitetno organizirati cestovni promet, uz poštovanje zakona i najviših sigurnosnih standarda”. Iz Ubera otkrivaju da se većina vozača odlučuje na žalbe protiv inspekcijskih rješenja, a svoje prijedloge regulative predstavili su i u Ministarstvu.
“Predugovoreni prijevoz”
– Predlažemo izglasavanje amandmana na Zakon koji će prepoznati novu kategoriju tzv. predugovorenog prijevoza uz narudžbu elektroničkim putem. Predlažemo da se propišu uvjeti koje moraju ispuniti vozači, uz osnivanje registra partnera Ubera pri Ministarstvu prometa, kao i povezivanje s Ministarstvom financija, kako bi sve bilo što transparentnije – kaže Tremac, kojeg je neovisna organizacija Friends Of Europe nedavno stavila na popis 40 europskih mladih lidera, jedinog iz Hrvatske. Iako tvrtku koju vodi u RH optužuju za nezakonitost, Davor Tremac je nedavno imenovan i u vodstvo Američke gospodarske komore u Hrvatskoj, AmCham.
Sve što nije registrirano u RH kao poslovni subjekt i ne plaća porez kao i drugi posloveni subjekti,zabraniti.Ovo su globlističke neoliberalne korporativne svinjarije.