Sedmi tjedan zaredom na hrvatskim se crpkama napokon u praksi vidi veliki pad cijena goriva, koji bar djelomično pokazuje što se zbiva na svjetskom tržištu sirove nafte.
Ina je ponovno snizila cijene, i to u prosjeku za 20 lipa po litri, pa tako eurosuper 95 sada stoji 9,21 kunu po litri, dok se eurodizel prodaje po 8,74 kune za litru.
S ovako formiranim cijenama vlasnici dizelskih automobila spremnik od 50 litara goriva plaćaju osamdesetak kuna manje, a vlasnici benzinskih automobila stotinjak kuna manje nego u lipnju. S druge strane vlasnici automobila na plin nemaju se čemu radovati. Autoplin poskupio je nekoliko lipa pa sada litra stoji 4,42 kune.
Iako je pad cijena dobra vijest za vozače, pojeftinjenje goriva ne prati pad cijena sirove nafte na svjetskom tržištu.
Barel se danas prodaje za oko 57 dolara, što je upola jeftinije nego sredinom ljeta, no pojeftinjenja koja dolaze pred hrvatske vozače znatno su manja.
Da bi se realno sagledala situaciju, najbolje je pogledati cijene koje su hrvatski vozači plaćali za gorivo tijekom 2007. kada se barel sirove nafte prodavao za nešto više od 60 dolara, nešto skuplje nego danas. U to vrijeme, u travnju 2007., Ina je na svojim crpkama prodavala eurodizel po cijeni od 7,20 kuna po litri, dok je cijena eurosupera bila "zacementirana" na 8 kuna po litri, što je bila svojevrsna psihološka barijera koju se nije smjelo prijeći.
– Troškovi proizvodnje i prerade goriva nisu se odonda znatnije promijenili, danas je ista troškovna računica – kaže naftni stručnjak Davor Štern.
Troškovi se možda nisu promijenili, no kalkulacija države svakako jest.
Cijena goriva danas je niža nego prije nekoliko dana, no još je neopravdano visoka.
>> Srozavanjem cijena nafte Amerika dobiva sukobe bez ispaljenog metka
Kad padne na 5 kuna onda cemo biti sretni !