Ni nakon sve buke koja se digla zbog golfa na Srđu, čak ni turističkim profesionalcima, kako se čini, nije posve jasno što će na kraju niknuti povrh Dubrovnika.
– Projekt ste loše predstavili javnosti. I dalje se ne zna što investitor ondje zapravo kani graditi. Sto tisuća stanova, kako se mogao steći dojam u vrijeme prosvjeda protiv projekta? Kakav miješani turističko-stambeni kompleks? Hoćete li dovoditi brendove? – poručio je jučer na međunarodnoj konferenciji Adria Hotel Forum Miroslav Dragičević iz Horwath Consultinga predstavnicima investitora.
Tvrđava je simbol grada
Pitanja je to više što je projekt izraelskog poduzetnika Aarona Frenkela gotovo sasvim izvan pažnje javnosti još od propasti referenduma inicijative “Srđ je naš” i tišina ga obavija zamalo već godinu dana. Otprije se, inače, zna da je investitor zacrtao na 350 hektara platoa iznad Dubrovnika graditi golf park sa dva terena (18 i 9 rupa), dva hotela, 240 vila i 400 apartmana, a kompleks bi uz amfiteatar imao i parkove, šetnice, golf akademiju, konjički klub... Izazivao je zazor kao nekretninski biznis, zbog planirane prodaje vila.
Projekt je vrijedan oko 6,5 milijardi kuna, a Ivan Kusalić, prokuratist društva Razvoj golf jučer je na konferenciji Adria Hotel Forum otkrio novosti.
Iako je brend, Dubrovnik nije dovoljno iskorišten
U prvoj fazi će se, rekao je, graditi golfište s devet rupa i golf kućom, jedan hotel, 50 apartmana i 39 vila. Vjerojatno u znak dobrih namjera, prvi će korak biti uređenje tvrđave Imperijal.
– Ta je tvrđava gradski simbol, spomenik je nulte kategorije i bitan stanovnicima, a u njoj ćemo u idućih godinu i pol urediti muzejski prostor te ugostiteljski dio, restoran, bar i noćni klub, dostupan svima – otkriva Kusalić.
– Od referenduma do danas okupili smo razvojni tim, usred smo pozivnog natječaja za projektante kako infrastrukture tako i komercijalnih objekata, a posao se intenzivirao zapravo tek jesenas kad je urbanistički plan postao pravomoćan. Krećemo malim koracima, a nakon uređenja tvrđave, nadamo se da će ove godine početi i gradnja infrastrukture. To pripremamo s predstavnicima lokalne sredine i RH. Okruženje je pozitivno, optimistični smo i planiramo da će prva faza biti završena tijekom tri godine od početka gradnje – kaže Kusalić.
I turizam im važan
A da bi sve bilo spremno za prve goste i stanare luksuznih vila već u 2017., investitori će tijekom prve faze morati uložiti oko 1,5 milijardi kuna.
– Naravno da investitor očekuje profit od prodaje kuća za odmor, ali hoteli i turizam čine važan dio biznisa. Radi toga i želimo dovesti svjetske brendove, koji će upravljati i nekima od najluksuznijih vila. Golf je zanimljiv zbog produljenja sezone, u krugu od 400 kilometara sada nema nijednog golfišta, ali golf je u planu i u Konavlima, te u nedalekoj Crnoj Gori, BiH... Nadamo se da će se cijela destinacija u idućim godinama orijentirati na produljenje sezone, a od golfa bi korist trebali imati svi. Naravno, ponajviše sam golf park – kazuje Kusalić, koji priznaje da ponajveća privlačna snaga za goste i dalje ostaje sam Dubrovnik.
– Zato su, uostalom, investitori i došli na Srđ. Iako je brend, Dubrovnik nije dovoljno iskorišten – poručio je naš sugovornik.
Nadam se da će vlasnici svih vila i apartmana biti Židovi iz cijeloga Svijeta.