Treću godinu zaredom Večernji list i Poslovni dnevnik donose analizu trendova kretanja domaćeg gospodarstva kroz pregled poslovanja 505 najuspješnijih domaćih kompanija. Prilog koji je pred vama ne otkriva nikakve senzacionalističke tajne iz korporativnog svijeta i nije zamišljen da bude vodič za potencijalne investitore.
TOP 505 daje objektivan pregled poslovanja perjanica domaćeg gospodarstva u pojedinim sektorima pa se iz njega mogu iščitati glavni trendovi i realno stanje domaće ekonomije u vrijeme sve zategnutijih međunarodnih trgovinskih odnosa, buđenja protekcionističkih politika i najavljenog globalnog usporavanja.
U očekivanju loših vijesti s globalnih tržišta, domaći korporativni sektor stabilno raste, čak i brže od ukupnog gospodarstva koje je i ove godine na nivou od tri posto. Ove godine u postagrokorskoj eri posebno je zanimljivo promatrati financijske rezultate u tradicionalno jednom od najjačih sektora – maloprodaji. Dok je Konzum još uvijek najjači igrač po kriteriju prihoda, trendovi mu ne idu u prilog.
Krizu Agrokora iskoristili su strani retaileri koji su Konzumu oteli dobar dio tržišnog kolača. Promatrajući unazad deset godina, Lidl i Spar prihode su umnogostručili dok je Konzum pao na razinu prihoda nižu od one koju je imao 2008. godine. Gledano iz perspektive interesa potrošača, takav razvoj događaja je pozitivan i još jedan podsjetnik na benefite konkurentne tržišne utakmice.