Da tek jedna četvrtina kompanija u Hrvatskoj posluje etično pokazalo je istraživanje koje je za potrebe svog doktorata provela Silvija Vig, direktorica tvrtke Codupo, a predstavila ga je na jučerašnjoj konferenciji “Implementacija programa usklađenosti i integriteta u poslovanje poduzeća”.
Uzorak od 159 poduzeća pokazao je da kriterije etičkog vodstva, organizacijske kulture i klime koriste rijetki, iako su presudni kako bi tvrtke iz faze rasta prešle u fazu zrelosti i stabilnog poslovanja. S obzirom na to da se pojam često miješa s društvenom odgovornošću, na konferenciji je precizirano da se kao sinonim poslovne etike koristi pojam integriteta.
Od 39 tvrtki u istraživanju koje su se pozicionirale u fazi zrelosti, pokazalo se da ih svega 13 (33 posto) ispunjava sve kriterije programa usklađenosti i etike, a uglavnom su posrijedi multinacionalne kompanije.
Što će se promijeniti uvođenjem eura i hoće li sve poskupjeti: