Hrvatski klaster male brodogradnje organiziranim, zajedničkim nastupom svojih članica na najvećem međunarodnom sajmu plovila, jahti i prateće opreme na kopnu – BOOT Düsseldorf, održanom od 23. do 31. siječnja ove godine, doživio je izuzetan međunarodni gospodarski uspjeh i u smislu materijalno vidljivih poslovnih rezultata kroz izravnu i ugovorenu prodaju plovila na sajmu, velikog broja ugovorenih zastupstva u Europi, i u smislu percepcije hrvatske male brodogradnje, kao propulzivne, međunarodno konkurentne i izvozno potentne grane hrvatskog gospodarstva, rečeno je na današnjoj konferenciji za novinare u Agenciji za promicanje izvoza i ulaganja (APIU).
BOOT je jedan od najvećih međunarodnih sajmova plovila, jahti i prateće opreme, na kojem je ove godine svoje proizvode izložilo više od 1600 izlagača, između ostalog i hrvatski proizvođači. Na prostoru od 500 m2, u organizaciji Klastera male brodogradnje, brodice je izložilo devet izlagača od ukupno 37 članica, a svi izlagači ostvarili su i prodaju za vrijeme sajma.
Tako je tvrtka AD BOATS d.o.o. prodala jedrilicu od 250 tisuća eura te sklopila ugovor sa šest novih trgovaca. Jedan od najpoznatijih hrvatskih proizvođača PIČULJAN d.o.o. također je ugovorio prodaju desetak svojih brodica što će se potvrditi na dogovorenim probnim vožnjama. I ostali izlagači, između ostalih MAR SERVIS d.o.o., DONAT BOATS d.o.o. i SAS-VEKTOR d.d. ugovorili su prodaju brodica te sklopili ugovore s trgovcima diljem Europe, od Grčke do Rusije.
Izlaganje Klastera male brodogradnje poduprlo je i Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva te Agencija za poticanje izvoza i ulaganja, pri čemu su institucije osigurale 60 posto ukupnih sredstava, dok su članice klastera snosile troškove u visini od 40 posto troškova.
- Možemo istaknuti da je ovim sajmom program doživio svoju punu afirmaciju i opravdanost, omogućio horizontalnu i vertikalnu integraciju unutar Klastera s ciljem snažnoga zajedničkog izlaska na međunarodno tržište i brendiranja sektora male brodogradnje kao atraktivnog, izvozno konkurentnoga hrvatskog gospodarskog sektora i na globalnom tržištu, izjavio je ravnatelj Agencije za promicanje izvoza i ulaganja Sani Ljubunčić.
- Trošarine su, prema mišljenju malih brodograditelja, i dalje previsoke, ali nažalost, i realne. Bez obzira, nadamo se skorom pokretanju domaće proizvodnje. Zadovoljni smo nastupom na sajmu i već se počinjemo pripremati za izlaganje 2011. - istaknuo je direktor klastera Mario Krizman.
Hvala Bogu!