Talijanski okusi, tradicija i "know-how" u kombinaciji s pozitivnim poslovnim okruženjem i vještim rukama Istrijana, razlog su što je Dario Traverso upravo u Novigradu pokrenuo tvrtku Dream Lab i brend slastica i pržene kave Gustolato. Tvrtka je ovih dana u Firenci osvojila međunarodne nagrade za čokoladu – nagrađena je zlatnom i dvjema srebrnim medaljama.
– Izuzetno sam ponosan jer je nagrađenim proizvodima matična zemlja Hrvatska, na njima radili hrvatski stručnjaci te su obogaćeni autohtonim hrvatskim sastojcima. To je dokaz da kvalitetan proizvod, s pravom idejom, može naći mjesto na svakom svjetskom stolu – kaže Traverso, koji je "slatki" biznis s čokoladama, namazima, sladoledom te prženom kavom u RH počeo lani u rujnu, nakon što je u pogon u Novigradu investirao 2,5 milijuna eura. No njegova stalna adresa još uvijek je Padova.
Nagrađene dražeje
Istarske slastice proizvode se prema tradicionalnim talijanskim recepturama i na zanatski način, "začinjene" su svjetski poznatim lješnjacima iz talijanske pokrajine Piemonte, sicilijanskim bademima, grčkim pistacijama, ekvadorskim kakao-maslacem ili pak istarskim šafranom koji im garantiraju izvrsnost. Sastojke, ističe, nabavljaju od vrhunskih talijanskih i hrvatskih dobavljača, a proizvodnja trenutačno opskrbljuje tri lokala Gustolato – u Novigradu, Umagu i Varaždinu.
Uskoro se otvaraju i prodajni objekti u Rijeci i Fažani, čime će se broj zaposlenih Dream Laba u Hrvatskoj vrlo brzo sa 30 popeti na 50, a u ljeto i prvi dućan u Budimpešti. Traverso kaže kako mu je kratkoročni cilj u nas otvoriti deset dućana, što nema samo ekonomski, nego i kulturni i gastronomski učinak.
– Riječ je zapravo o internacionalnom projektu čiji je temeljac udaren u Hrvatskoj, kao središtu regije, a u svijet će se širiti preko istočne Europe, gdje nedostaje visokokvalitetnih talijanskih okusa. U ovom poslu veliki je potencijal rasta kvaliteta, održivost i prilagodljivost. Ne možemo raditi po modelu tako da svaki dućan ima svoju nezavisnu proizvodnju. Naša je stoga sva koncentrirana u novigradskoj tvornici od 500 četvornih metara, u koju ulazi sva sirovina, a izlazi kontrolirani proizvod – kaže Traverso koji se nada da će brzo stvoriti globalno prepoznatljiv brend Gustolato.
Za stvaranje jedinstvenog okusa slastica zaslužan je chef Michele Gentile, koji ima bogatu karijeru u slastičarskom biznisu. Dražeje od bijele čokolade sa sicilijanskim bademima i istarskim šafranom, koje su nagrađene srebrom u Firenzi, tek su prvi proizvod u nizu koji se planira proizvoditi u kombinaciji s lokalnim, autohtonim sirovinama.
Dućan u Zagrebu
– Naš proizvod jako je dobro percipiran u Hrvatskoj, no još smo na početku "putovanja" koje će nam, vjerujem, donijeti mnogo iznenađenja u budućnosti – tvrdi Traverso. Najavljuje nove inovativne proizvode i otvaranje dućana u Zagrebu iduće godine te širenje na rastući HoReCa kanal, na hotele, restorane te catering usluge.
Pogon u Novigradu, doznajemo, radi u tri smjene, a njegov je proizvodni kapacitet u jednoj smjeni 600 kilograma sladoleda, 60 kilograma slastica, 90 kilograma čokolade i 60 kilograma kave u prženju.
>>Najbolja čokolada na svijetu u HDLU
>>Čak 40 posto ljudi laže o tome koliko čokolade pojedu