Pod geslom “Globalizacija je mrtva. Živjela globalizacija! - i što to znači za poslovne vođe”, na Predsjedničkom forumu IEDC-Poslovne škole Bled raspravljalo se jučer o utjecaju trendova na poslovanje te zajedničkom radu u svijetu.
Osnivačica IEDC-a, Danica Burg, istaknula je da globalizacija ne znači kupiti japanski televizor ili nositi talijanske cipele već promatrati svijet kao jedno mjesto. – Nedostaje nam lideršip s holističkom vizijom i to je jedan od najvažnijih izazova pred nama jer se svijet već mijenja i to brže nego možemo zamisliti – poručila je D. Burg. Slovenski premijer Miro Cerar pred poslovnim ljudima poručio je da se sve prepreke mogu pretvoriti u prednosti uz opasku da mentalitet po kojem pobjednik uzima sve ne donosi napredak pa je istaknuo da je nužno uspostaviti uključivost i suradnju. – Vlada želi unaprijediti uvjete za ulaganje i domaćim i inozemnim tvrtkama kroz novi zakon o poticanju ulaganja. Naš najveći adut su ljudi, jer smo među 130 zemalja po kvaliteti ljudskog potencijala deveti u svijetu i zato se želimo dodatno usmjeriti prema IT sektoru i farmaciji – zaključio je Cerar. Panel je okupio ugledne biznismene među kojima se ističe ime Alessandra Calligarisa, treće generacije čelnika poznatog proizvođača namještaja Calligaris.
– Naša je snaga u jakom timu koji unaprjeđuje naše proizvode. Širimo se kroz partnerstva s lokalnim tvrtkama diljem svijeta – istaknuo je A. Calligaris. Dr. Mark Pleško iz Cosylaba, tvrtke koja razvija software za sofisticirane medicinske uređaje podsjetio je da je i Rimsko Carstvo imalo globalno tržište pa se zapitao hoće li i globalizacija biti tek faza u razvoju svijeta. Profesor Jose Santos s francuskog INSEAD-a istaknuo je da se mijenja i globalizacija pa je počela kroz trgovinu, nastavila nadograđujući se na proizvodnju, a danas je i prostor kreacije. Istaknuo je da smo dosegnuli razinu na kojoj smo integrirani, sinkronizirani, ali i međuovisni te povezani u svijetu koji je zbog stalne i brze promjene nesiguran.
– Vrijeme je postalo važan faktor. Više nismo samo na jednom mjestu već na istom mjestu u istom trenutku – ističe Santos koji zastupa teoriju da se lokalne tvrtke mogu uspješno natjecati s globalnim tvrtkama uz intenzivno bavljenje potrošačima i korisnicima, partnerstvo s lokalnim dobavljačima, poticanje razvoja lokalnog talenta, oblikovanje regulatornog i institucionalnog okruženja, sudjelovanje u širem razvoju društvene vrijednosti.