Profit njemačke autoindustrije mjeri se u milijardama eura. O tome ovih dana pišu njemački mediji navodeći da rast prodaje automobila i ostvarene dobiti u 2011. godini obara sve rekorde. Zastupnik u njemačkom Bundestagu i odličan poznavatelj njemačke autoindustrije Josip Juratović, koji je u parlamentarne klupe došao iz pogona Audija u Neckarsulmu, za Večernji list kaže da je rekordna zarada u njemačkoj autoindustriji odraz oporavka njemačkog gospodarstva, ali i pravodobnog preustroja.
Premjestili proizvodnju
– Lani je Audi svakom svom radniku prije ljetnog godišnjeg odmora, kada se isplaćuju takozvana provizija za uspjeh, isplatio 6350 eura. Ove godine ta će premija biti još veća – kaže Juratović suzdržavajući se procjena da će premija kod Audija, kako to navode neki mediji, biti i oko 10.000 eura.
Juratović ističe da je Audi prvi put po zaradi u visokoj klasi automobila prošle godine prestigao Mercedes i nalazi se na drugom mjestu liste najvećih njemačkih proizvođača luksuznih automobila. Vodeću poziciju na listi najvećih proizvođača luksuznih automobila drži BMW, čija prodaja u 2011. iznosi više od 1,26 milijuna vozila. Prodaja vozila marke Audi dostigla je 1,19 milijuna vozila, dok je prodaja marke Mercedes-Benz bila veća od 1,14 milijuna vozila. Iz grupacija Daimler navode da je 2011. najbolja poslovna godina u 125 godina dugoj povijesti Mercedes-Benza s rekordnim profitom od čak šest milijardi eura. Najveći broj vozila proda najveći europski proizvođač automobila Volkswagen (VW), čijoj grupaciji pripada i Audi. Čista zarada VW-a iznosila je gotovo 16 milijardi eura.
Jedini od njemačkih proizvođača, koji se još nije izvukao iz krize, jest Opel koji pripada američkom koncernu GM (General Motors). Premda je rekordna prodaja Opel Insignije vratila tvrtku iz Rüsselsheima u život, Opelu će trebati još vremena za potpuni oporavak.
Svi se slažu da je njemačka autoindustrija najviše profitirala od otvaranja europskih granica te pogotovo zbog rasta globalne potražnje za automobilima u Kini i Indiji. Uz širenje tržišta, ono što je još dalo zamaha njemačkoj autoindustriji jest djelomično preseljenje proizvodnje u druge države (Belgija, Mađarska, Slovačka...) te dobivanje državnih subvencija. Tu su i ušteda na jeftinijoj radnoj snazi u inozemstvu kao i niže cijene energije. Ono što su Nijemci poboljšali kod kuće jest sofisticiranija proizvodnja, ulaganjem u obrazovanje radnika te stavljanje u prvi plan kvalitete proizvoda. Uza sve to, smanjen je i proizvodni ciklus. Čak oko 70 posto proizvedenih automobila odmah je na putu prema kupcu.
U Audiju radi 1000 Hrvata
Svega toga ne bi bilo da njemački proizvođači ne ulažu u nove proizvode. Audi tako u sklopu strateškog plana širenja proizvodne od 2012. do 2016. planira uložiti 13 milijardi eura u nove proizvode i tehnologije. Kako bi se taj plan ostvario, u Audiju, u čijim pogonima radi oko 50.000 radnika od kojih je i tisuću Hrvata, namjeravaju u ovoj godini zaposliti još 1200 kreativnih stručnjaka.
Rade pa i dobiju Živjela Njemačka