Čak 5,2 milijuna pojedinačnih kupnji u 2016. u regiji, od čega više od 2 milijuna u Hrvatskoj, koja je uz rast prihoda od 19% Jyskovo najjače tržište, samo su neki od dobrih poslovnih rezultata kojima se na godišnjem regionalnom susretu voditelja prodavaonica Jyska u Zagrebu pohvalio izvršni potpredsjednik Jysk Nordica za maloprodaju Mikael Nielsen. Najbolje je menadžere nagradio i službenim automobilima. Nielsen kaže da su poslovni rezultati Jyska u regiji vrlo stabilni.
Jysk slavi osam godina u Hrvatskoj. Kakvo je hrvatsko tržište?
U posljednjih nekoliko godina hrvatsko tržište postalo je slično skandinavskim tržištima. Prošla godina bila je značajna kada smo u sklopu kampanje Jysk Favourites započeli s prodajom globalnog skandinavskog dizajna, a uz ponudu u trgovinama, već dvije godine kupcima nudimo novi doživljaj kupnje u našoj online trgovini s više od 600 proizvoda dostupnih samo na internetu.
Najbolje voditelje poslovnica u regiji upravo ste nagradili s 11 službenih automobila uza sve plaćene troškove godinu dana, što je u većini kompanija povlastica direktora. Što to govori?
Jako smo zadovoljni poslovnim rezultatima u Hrvatskoj i regiji. U prošloj financijskoj godini međunarodni maloprodajni lanac Jysk zabilježio je snažan rast prihoda – u prosjeku 19% na sva četiri tržišta u regiji - u BiH, Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji. Ukupni prihodi iznosili su 134,7 milijuna eura, a broj pojedinih kupnji premašio je pet milijuna. Otvoreno je 300 radnih mjesta u Jyskovu regionalnom sustavu. To je rezultat predanog rada svih naših zaposlenika u te četiri zemlje, a nama je važno nagraditi njihov trud.
Koliko ste lani uprihodovali na hrvatskom tržištu?
Najveće tržište prema vrijednosti, hrvatsko, zabilježilo je prihod u iznosu od 55,7 milijuna eura te rast od 19%. Slovenija drži drugo mjesto s prihodom od 30,9 mil. eura i rastom od 12,8%. Slijedi Srbija s 27,9 mil. eura i najvišim zabilježenim rastom - 26,7%, a u BiH je Jysk zabilježio prihod od 20,2 mil. eura i rast od 20%.
Razlikuje li se hrvatski potrošač od drugih potrošača u regiji?
Potrošači imaju sličan ukus za skandinavski namještaj. No želimo li kupcima pružiti najbolju uslugu, moramo uzeti u obzir i kulturološke razlike među zemljama. Zato je iznimno važno da naši zaposlenici u Hrvatskoj imaju puno utjecaja na uslugu koju pružamo hrvatskim potrošačima.
Koliko u prosjeku potroši hrvatski kupac u Jysku?
Prosječna potrošačka košarica u jednoj kupnji u Jysku u Hrvatskoj iznosi 205 kuna.
Što se najbolje prodaje?
Najpopularniji su artikli u segmentu spavaćih soba: madraci, popluni, jastuci i namještaj.
Surađujete li i s hrvatskim dobavljačima?
Surađujemo s HESPO-om. Sve više namještaja koji se prodaje u Jysku proizvodi se u Europi i težimo tome da pronađemo nove partnere u regiji.
Uspoređuju vas s Ikeom. Po čemu ste slični osim po promoviranju skandinavskoga stila?
Ikea ima velike formate prodavaonica i obično izvan grada, dok su naše manje i dostupnije jer Jysku je jako važno da je blizu kupcima. Veliku pozornost posvećujemo i edukaciji naših zaposlenika, tako da poznaju proizvode i mogu savjetovati kupce.
Odnedavno ste u dijelu ponude dobili i konkurenciju u Pepcou? Bi li vam on mogao odnijeti dio tržišnog kolača?
Ne doživljavamo Pepco kao izravnu konkurenciju budući da je on više usmjeren na odjeću.
Tko su vam glavni konkurenti koje respektirate?
Emmezeta, Ikea i Lesnina.
Koliko imate trgovina u Hrvatskoj i planirate li ih još?
U Hrvatskoj imamo 42 prodavaonice, ali vidimo veliki tržišni potencijal. Već u listopadu otvaramo novu trgovinu u Našicama, a ovog smo ljeta otvorili prvu trgovinu na Korčuli.
Kakvi su vam dalji planovi za Hrvatsku i regiju? Je li tržište već prezasićeno trgovinama koje nude opremu za dom?
Ne. Ima još puno potencijala. Stalno tražimo nove prilike za širenje, a naši dizajneri prate trendove pri razvoju novih linija proizvoda.