HŽ Infrastruktura

I. Matasić: Čak 40 posto zaposlenih prima plaću, a ne radi ništa!

hž
Dragutin Šantoši
06.05.2010.
u 14:27

Uprava HŽ Infrastrukture analizira produktivnost svojih zaposlenika kako bi smanjila njihov broj i racionalizirala poslovanje.

Uprava HŽ Infrastrukture analizira produktivnost svojih zaposlenika kako bi smanjila njihov broj i racionalizirala poslovanje, istaknuli su čelnici tvrtke na današnjem susretu s novinarima u Zagrebu. Koliko je točno radnika od 7024 ukupno zaposlenih u HŽ Infrastrukturi višak, u tvrtki ne žele špekulirati, ali je član uprave Ivan Matasić istaknuo da 30 ili 40 posto radnika (njih između 2100 i 2800) ne radi gotovo ništa.

– Cilj je naših analiza smanjiti broj ljudi. Izdvojit ćemo neproduktivna radna mjesta, a svima koji dobro rade omogućit ćemo da napreduju. U HŽ Infrastrukturi 30 ili 40 posto ljudi rade kao crvi i pokrivaju onih 30 ili 40 posto zaposlenih koji samo primaju plaću – kazao je Matasić.

Direktor HŽ Infrastrukture Branimir Jerneić istaknuo je da je tvrtka mjerama štednje u ovoj godini samo na materijalnim troškovima svaki mjesec uštedjela gotovo 4,5 milijuna kuna.

- Ovu tvrtku moramo do kraja godine dovesti na razinu tvrtki u privatnom sektoru. Namjeravamo je protresti i probuditi - kazao je Jerneić.

Nova uprava, koja kompaniju vodi osam mjeseci, pohvalila se da je rokove plaćanja sa 125 smanjila na 80 dana, a očekuju da će u idućoj godini te rokove spustiti na 45 dana. Dospjele obveze prepolovili su sa 400 na 190 milijuna kuna, ali su im potraživanja više nego udvostručena, sa 55 na 120 milijuna kuna, jer im ne plaćaju tvrtke i građani klijenti, a požalili su se da imaju problema i s naplatom najmova.

Objedinjavanjem javne nabave u prvih pet mjeseci HŽ Infrastruktura uštedjela je između 40 i 50 milijuna kuna, kazao je Jerneić, a do kraja ove godine samo u tom sektoru planiraju uštedjeti 120 milijuna kuna.

Nacionalni petogodišnji plan za obnovu željeznica predviđao je 18 milijardi kuna investicija, ali je broj smanjen na 12,5 milijardi od čega se odradila jedna trećina, požalili su se u HŽ Infrastrukturi. U 2012. i 2013. godini HŽ Infrastruktura planira povući od 250 do 300 milijuna eura godišnje iz fondova EU, čime će, kako kažu, nadoknaditi dvadeset godina slabijeg investiranja u obnovu željeznica.

- Mi kadrovski nismo spremni provesti program ulaganja od milijardu kuna i zbog toga ćemo zaposliti nove kvalificirane ljude - kazao je član uprave Tihomir Lažeta.

Komentara 5

VG
van gol
07:33 07.05.2010.

Smanjenjem broja zaposlenih koji samo primaju plaću učinit će se puno. Ali i onih 30-40% \"koji rade kao crvi\" trebalo bi vidjeti kako rade. Da su rukovodeći ljudi u državnim službama radili kod privatnika, shvatili bi da oni i njihoviovi \"crvi\" rade 10% a hvataju zjake ostalih 90% radnog vremena. Ima puno radnih mjesta u HŽ koja su ODLIČNO plaćena a ljudi se šetaju, odlaze na tržnicu, čitaju novine. Provjerite da li postoje takva radna mjesta u Sistematizaciji radnih mjesta. To je kao naša Elekroprivreda. Povećava cijenu struje i DONIRAAAA.milione. Mi plaćamo struju a oni rasipavaju novce. Naše novce.

CI
CistaProvo
07:39 07.05.2010.

Sad ću ponovno ispričati jedan istiniti događaj. Moj prijatelj strojovođa dođe na posao i zatekne vlak neispitan na ispravnost. I nije mu bilo teško, zajedno s drugim kolegom, uzme na sebe taj posao i ode provjeriti lokomotivu. Dečki utvrde daa je lokomotiva neispravna za vožnju (nije bilo neke vrste ulja za kočenje ili nešto slično). Kolega odmah nazove čovjeka u ZG koji je glavni i odgovorni za takve stvari, i koji bi trebao rješavati takve situacije. Ispriča mu što je posrijedi, a ovaj mu samo bahato odgovori: \"I što bih ja sad trebao, rezati veze?\" i otpili ga. Posljedica: lokomotiva je cijeli dan čekala da se taj problem riješi i roba nije otišla.

ZO
zoki5
08:21 07.05.2010.

Nek se dotični gospodin Jerneić osvrne malo na sekciju veze,vuču vlakova itd. ili ko je već zadužen za te sektore pa će vidjeti da se više pije i fešta nego radi.Bitno je da se skida umirovljenicima i poštenim radnicima da bi se pomoglo ispičuturama.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije