EU je i dalje glavno tržište za hrvatske parketare, prije svega zbog kvalitete i kratkog roka isporuke svojih proizvoda, no okreću se i novim tržištima, poput Rusije i Turske s kojih stižu najave dobrih poslova, kratki je rezime upravo održanog BAU Münchena, najvećeg europskog sajma graditeljstva na kojemu je izlagalo i šest hrvatskih tvrtki - Parketi Požgaj, DIN Novoselec, Pan parket, Drvoproizvod, DIP Karlovac i Lipa. Nastup hrvatskih izlagača organizirao je Drvni klaster iz Delnica u kojemu kažu kako kriza više nije glavna gospodarska tema u Njemačkoj. Upravo se kroz jačanje graditeljskog sektora očekuje daljnja stabilizacija ekonomskog rasta, tako da se, tvrde, većina tvrtki u Hrvatsku vraća s najavama dobrih poslova u 2011. godini.
– Iznenađeni smo konkretnošću kupaca, a traži se sve veća diverzifikacija završne obrade, pa su ekološki premazi i obrade jako u trendu. Vesele nas brojni upiti iz Velike Britanije, Rusije ali i Grčke gdje se pregovara oko opremanja jednog stambenog naselja. Neki kupci nam se ponovno vraćaju, pa možemo reći da se isplatilo ulagati u distribuciju tijekom krize i zadržati orijentaciju na kvaliteti – kazao je Danijel Smiljanić iz Pan parketa.
Igor Leščić iz Drvoproizvoda tvrdi kako su u tvrtki zadovoljni velikim interesom tržišta. I u krizi su ulagali u nove tehnologije, oko 200.000 eura, što bi im, objašnjava, trebalo omogućiti isporuku parketa prema najnovijim tržišnim trendovima, jer samo dobar finalni proizvod može naći put do sve zahtjevnijih kupaca.
– Pred potpisivanjem smo ugovora s Rusima za oko 50.000 m2 parketa, a dobri kontakti ostvareni su sa Skandinavcima te Talijanima, koji se sve više vraćaju – kaže Leščić.
Prema riječima Ivana Požgaja iz Parketa Požgaj u Njemačkoj danas prevladavaju pozitivni stavovi i reakcije kupaca. Parket velikih dimenzija je najtraženiji, a kako su iz te tvrtke na tržište izbacili proizvodnu inovaciju, troslojni seljački parket širine 40 cm i dužine do tri metra, javljaju se novi kupci, primjerice iz Velike Britanije, no u Požgaju su, napominje, ograničeni proizvodnim količinama, s obzirom na to da im treba vrlo kvalitetna sirovina. Tvrtka ima i prodajni salon u Münchenu, koji je tek ove godine postao rentabilan, ali bez ulaganja u distribuciju nemoguće je širiti tržišne pozicije.
– Prodaja kod kuće nam je pala i tu nismo optimistični pa ćemo i dalje inzistirati na izvozu – kazao je Požgaj.