Vodeći hrvatski i regionalni proizvođač sladoleda Ledo snažno je iskoračio i na afričko i azijsko tržište, hvale se iz te kompanije. Za kompaniju IFFCO Group koja je tržišni lider u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, proizvodit će impulsni i obiteljski sladoled, koje ta grupacija izvozi u čak 30 zemalja Afrike i Azije, najviše na tržišta Saudijske Arabije, Kuvajta, Katara, Bahreina i Omana. A sve to ide u prilog i 30-postotnom rastu prodaje Leda, na čemu, tvrde, nikako neće stati.
Arapi vole slađe
– Već sad traju pregovori i za ulazak na nekoliko novih svjetskih tržišta, za koje se nadamo da ćemo ih uskoro također predstaviti – kaže predsjednik uprave Leda Dario Vrabec.
U kompaniji koja posluje u sastavu Agrokora Ivice Todorića kažu da je suradnja s IFFCO grupom počela lani. Za arapskog partnera prvo su počeli proizvoditi sladoled King, da bi se ponuda ove godine proširila i na obiteljski sladoled Quattro. Tvrde da je jako dobro prihvaćen, ali s malo drugačijom kombinacijom okusa od europskog tržišta – i s više šećera jer Arapi, nije tajna, vole ekstraslatko.
Iz tvornice na zagrebačkom Žitnjaku sladoled se direktno prevozi do Ujedinjenih Arapskih Emirata – morskim putem od luke Rijeka, Jadranskim i Sredozemnim morem kroz Sueski kanal i Crveno more, sve do odredišne luke u Perzijskom zaljevu.
– Ledo je jedna od rijetkih regionalnih kompanija koja se na svojim matičnim tržištima uspijeva oduprijeti i najjačim svjetskim konkurentima. Uspjeh možemo temeljiti samo na kvaliteti, koju sve više prepoznaju i naši partneri u dalekim zemljama. Suradnja s Unipexom omogućuje nam iskorak na brojna nova tržišta u Aziji i Africi, na kojima sa svojim sladoledima, ali i s drugim zamrznutim proizvodima, sigurno imamo velik potencijal – ističe Vrabec.
Trećina Ledove proizvodnje završava na dvadesetak stranih tržišta, među kojima su po količinama najvažniji Mađarska i Slovenija, potom Norveška i SAD. Osim IFFCO grupe Ledu su značajan partner i druge kompanije poput svjetskih megatrgovaca, američkog Krogera i britanskog Tesca te norveškog Diplom-Is-a.
– Kontinuirano i intenzivno ulažemo u razvoj novih proizvoda pa svake godine na tržištu predstavljamo brojne novitete koji se uvijek temelje na inovacijama. Na to je nedavno uputio i Mintel, svjetski poznata globalna kompanija za business intelligence, objavivši opsežnu analizu portfelja Ledovih proizvoda – objašnjava Vrabec.
Šire suradnju s Tescom
Osim na otvaranje prilika na novim tržištima usmjereni su i na širenje na postojećim tržištima. Ledo je posljednjih godina poželjan partner mnogima i izvan regije pa se trenutačno pregovara i o širenju suradnje s Tescom i Krogerom koje će ići u prilog planiranom daljem rastu kompanije. Naravno, organski rast pratit će i novi proizvodi koje će uskoro predstaviti, bez kojih nijedna ozbiljna tvrtka u regiji i šire ne može.
Agrokorova perjanica lani je ostvarila dobit prije oporezivanja u iznosu od 316,7 milijuna kuna, što je rast od 82 posto u odnosu na 2014. Uprava tvrdi da je to rezultat rada na optimizaciji poslovnih procesa s naglaskom na proizvodnju i nabavu, ostvarivanja sinergija unutar grupe, sustavnog upravljanja troškovima te prodajnih i marketinških aktivnosti. Ukupni prihodi Leda u 2015. od 2,4 milijarde kuna bili su 13,2% veći u odnosu na preklanjsku poslovnu godinu.
>>Ledo: Lider proizvodnje sladoleda jača poziciju u regiji
>>'Snjeguljica je odmah osvojila srca mnogih, a i danas je omiljeni sladoled'