Ina je danas priopćila kako je uvođenje novog modela upravljanja maloprodajom provedeno po zakonu i u suradnji s predstavnicima radnika, pri čemu je maloprodaja ostala u Ininom vlasništvu, a radnička prava zaštićena.
Inin istup reakcija je na jučerašnje tvrdnje s konferencije za novinare sindikata Nova solidarnost, prema kojima su Ini radnici zastrašeni zbog otkaza i smanjenja primanja.
To je, kako se čulo na konferenciji, bilo posebno izraženo prilikom nedavnog izdvajanja maloprodaje iz sastava Ine u tvrtku Maloprodajni servisi, čime je 800 zaposlenika od početka veljače ostalo bez radnih mjesta, ostalima su osjetno smanjena radnička prava, a primanja smanjena za 30 posto. Sindikat tvrdi da je time prekršeno više zakona i sporazuma te konvencija o pravima radnika. Ina tvrdi da je uvođenje novog modela upravljanja maloprodajom provedeno sukladno zakonu pri čemu se maloprodajno poslovanje ne izdvaja iz Ine.
"Sva maloprodajna imovina, benzinske postaje i roba na benzinskim postajama ostaju u Ininom vlasništvu te su novim modelom upravljanja samo poslovi operativnog upravljanja Ininim benzinskim poslovima predani na upravljanje tvrtki INA Maloprodajni servisi koja je u stopostotnom vlasništvu Ine. Sukladno tome i svim radnicima koji su obavljali poslove na Ininim benzinskim postajama ponuđen je prelazak na rad u INA Maloprodajne servise", kaže se u priopćenju.
Ujedno se podsjeća da je novi model upravljanja maloprodajnom mrežom pokrenut na temelju Sporazuma kojeg su ljetos potpisala tri sindikata potpisnika Kolektivnog ugovora za Inu (INAŠ - Sindikat naftne djelatnosti, Sindikat naftnog gospodarstva – SING i Samostalni sindikat radnika u djelatnostima energetike, kemije i nemetala Hrvatske – EKN), Radničko vijeće Ine te predstavnici INA Maloprodajnih servisa i Ine.
Svim radnicima na Ininim maloprodajnim mjestima ponuđen je prelazak u novu tvrtku unutar INA Grupe uz kontinuitet staža, materijalna prava prilagođena tržištu rada koja su još uvijek konkurentna primanjima na maloprodajnom tržištu te šestomjesečno obeštećenje razlike plaće, kažu u Ini. Dodaju da će radnici koji nisu željeli prijeći u novu tvrtku biti zbrinuti sukladno kolektivnom ugovoru, uz otpremninu znatno višu od hrvatskog prosjeka.
Bitnim u Ini smatraju i to da su se potrebna radna mjesta popunila novim zapošljavanjem kako bi se osigurao nesmetani rad svih benzinskih postaja.
>> Sindikati: Hrvatska nafta ne smije biti prodana u izvoz
No "slučajno su zaboravili" pripomenuti kako u slučaju neispunjenju plana zarade bilo koje benzinske postaje pridržavaju pravo da tu postaju daju u franšizu. A planovi su toliko "realni" da je potpuno jasno o čemu se radi.