Fortenova grupa ostvarila je u prvom polugodištu neto dobit od 318 milijuna kuna, za razliku od gubitka zabilježenog u istom razdoblju lani, priopćili su jučer iz Fortenova grupe, nakon predstavljanja rezultata imateljima depozitarnih potvrda. Prilagođena konsolidirana EBITDA za prvih šest mjeseci 2021. porasla je 14%, a Grupa je imala 1,8 milijardi kuna novčanih sredstava na svojim računima, zadržavši snažnu poziciju likvidnosti.
– S konsolidiranim prihodima iz kontinuiranog poslovanja od 12 mlrd. kuna, prilagođenom konsolidiranom EBITDA-om u iznosu od 1,1 mlrd. i 318 mil. kuna neto dobiti, iza nas je najbolje prvo polugodište dosad ne samo u rezultatskom smislu nego i zbog uspješnog zaključenja nekoliko velikih projekata koji su Grupu postavili na put jačanja profitabilnosti. Prije svega, to je poslovna integracija Mercatora i njegova konsolidacija u naše financijske izvještaje od 1. svibnja 2021. S obzirom na izvrsnu turističku sezonu, Grupa nastavlja snažno poslovati u trećem kvartalu, a to će – zajedno sa sinergijama koje ostvarujemo u maloprodaji te očekivanim zaključenjem prodaje grupe Zamrznute hrane kompaniji Nomad Foods – značiti da će se financijska pozicija Fortenova grupe i dalje poboljšavati – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Kad je riječ o nekonsolidiranim rezultatima temeljnih djelatnosti koji se odnose na 21 kompaniju u poslovnim područjima maloprodaja, prehrana i poljoprivreda, ukupni ostvareni neto prihod od prodaje bio je 2,4% veći, EBITDA 12,5%, a EBIT čak 39,5% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, kad se uključi Mercator na jednakoj osnovi. Prehrana je ostvarila najveće poboljšanje rezultata u usporedbi s prošlom godinom s 12,5% većim neto prihodom od prodaje, porastom EBITDA-e od 23,6% i povećanjem EBIT-a od 40,1%.
U maloprodaji su, uključujući Mercator, prihodi rasli 1,2%, EBITDA 10,9%, a EBIT 65,9%. Ta su poboljšanja rezultat sinergija, boljih općih uvjeta trgovanja te toga što se segment veleprodaje u Konzumu počeo snažno oporavljati nakon popuštanja mjera vezanih za COVID-19 i otvaranja HORECA kanala, tvrde iz Fortenove. Zbog velikog pada prodajnih cijena svinjskog mesa u odnosu na prvo polugodište 2020., poslovno područje poljoprivreda zabilježilo je pad prihoda od 12,5%, što je rezultiralo i smanjenjem EBITDA-e od 19 milijuna kuna i EBIT-a od 21 milijun kuna.