Radnici brodogradilišta 3. maj ipak mogu računati na nastavak gradnje četiriju naručenih tankera s obzirom na to da je Vlada na zatvorenom dijelu sjednice odobrila davanje jamstava Zagrebačkoj banci, Hrvatskoj poštanskoj banci, Hrvatskoj banci za obnovu i razvitak i možda još nekim bankama s kojima se pregovara za financiranje novogradnji u 3. maju.
– Naime, imajući u vidu da su pregovori o gradnji četiriju brodova za prijevoz nafte, bitumena i naftnih prerađevina okončani krajem lipnja ove godine, tj. prije otvaranja poglavlja 8. o tržišnom natjecanju, a samim time i dobivanja mjerila za zatvaranje navedenog poglavlja, te imajući u vidu da je to avansno, a ne financijsko jamstvo, kojim se omogućava realizacija ranije započetog posla i time je važno za kredibilitet brodogradilišta naspram poslovnih partnera, Vlada je odlučila dati državno jamstvo – piše u priopćenju uz napomenu da je ovo iznimka te da Vlada ostaje odlučna da ispuni sva mjerila za zatvaranje poglavlja 8. o tržišnom natjecanju i uspješno provesti privatizaciju, tj. restrukturiranje brodogradilišta.
Iako to ne piše u priopćenju, riječ je o jamstvu od 24,2 milijuna dolara. Naime, prije neki dan riječki je gradonačelnik Vojko Obersnel izjavio da će Grad Rijeka izdati jamstvo na taj iznos te kako su pregovori s bankama u tijeku. No da Grad izda jamstva, onemogućava Zakon o proračunu te su neki od čelnika vladajuće stranke tada poručili kako je to samo politički Vojka Obersnela, inače esdepeovca.
Ima li kraja haranju po poreznim obveznicima? Kad će brodograditelji naučiti proizvoditi brodove bez pomoći?