Najveća privatna medijska agencija, Media servis (MS), navršila je sedmu godinu postojanja. Koliko je pokretanje i rad ove agencije obogatio programe mnogih radijskih postaja u Hrvatskoj govori direktorica Media servisa Jasna Fila.
Koliko ljudi radi za Media servis, koliko radijskih emisija proizvodite i s koliko medijskih kuća surađujete?
Od svog osnutka Media servis svakog dana proizvodi 10 emisija Vijesti, što je do sada ukupno više od 27.000 izdanja Vijesti. No, radimo i niz drugih različitih formata poput emisija: Total specijal, Klub 4, U četiri oka, Media servis na Pantovčaku..., u kojima su gostovali bivši i aktualni predsjednici Vlade, države, Sabora, šefovi oporbe, gospodarstvenici... Naša specifičnost je u tome što se u te emisije, osim urednika i novinara u Zagrebu, uključuju i novinari i urednici radijskih postaja članica Media servisa, izravno tražeći odgovore na mnoga lokalna pitanja i od nacionalne važnosti. Isti je princip i u Vijestima. Tako da, osim zaposlenika Media servisa, u proizvodnji sudjeluje više od 150 novinara i urednika radijskih postaja članica MS-a, a postaja s kojima na taj način surađujemo i koje svakodnevno preuzimaju naše Vijesti trenutačno je 50-ak diljem Hrvatske.
Koja je slušanost vaših emisija?
Prema posljednjim istraživanjima, emisije Media servisa imaju doseg od 2,874.747 slušatelja, što je 86 posto više od dosega mreže Hrvatskog radija.
Koliko je puta Media servis doznao i ekskluzivno objavio neku važnu vijest i koje su to informacije bile?
Sa svojim smo slušateljima iz sata u sat, od jutra do večeri i važna vijest stoga nema nikakve odgode. Naš slogan "Media servis – najbrža istina" koji smo, smatram, svih ovih godina potpuno opravdali, nit je vodilja. Neposredna, važna, točna, neovisna, brza informacija, dnevna je zadaća Media servisa. U tom smislu doista možemo reći da je takvih "prvih važnih vijesti" bilo mnogo. Primjerice, prvi smo objavili da je u Hrvatsku stigla ptičja gripa i da Haag prepušta slučaj Ademi-Norac hrvatskom pravosuđu. Prvi smo najavili da će Sanader podnijeti ostavku te da bi Jadranka Kosor mogla biti premijerka. Prvi smo doznali da će Gudurić biti izručen Hrvatskoj. U ekskluzivnom intervjuu za Media servis tada predsjednik Skupštine Srbije Tomislav Nikolić šokirao je Hrvatsku izjavom da je četnik i da sanja veliku Srbiju. Media servis je prvi hrvatski medij kojem je Kapetan Dragan dao intervju nakon što je u Australiji osumnjičen za ratne zločine. Kao zanimljivost ću reći i to da je Zoran Milanović eto baš nama u intervjuu povjerio da ga bole prepone, Stjepan Mesić je izjavio da bi pomilovao Mirka Norca, a Ivo Josipović da bi volio da Ante Gotovina bude oslobođen.
Je li projekt praćenja prošlih parlamentarnih izbora bio najveći projekt koji ste dosad odradili?
Okušali smo se brojnim multimedijalnim projektima – uoči parlamentarnih izbora 2003., kao jedini medij kojem je to uspjelo, sučelili smo tada najizglednije kandidate za premijere, predsjednike najjačih političkih stranka u zemlji – Ivu Sanadera i Ivicu Račana. Sučeljavanje smo realizirali za potrebe radijskih postaja članica Media servisa, Večernjeg lista i lokalnih televizijskih kuća tadašnje mreže CCN-a.
Bilo je to prvo sučeljavanje u Hrvatskoj s primjenom novih tehnologija. Godinu dana kasnije, prema sličnom principu, Media servis je organizirao prvo izravno sučeljavanje kandidata za predsjednika Hrvatske koji su ušli u drugi krug izbora – Stjepana Mesića i Jadranke Kosor. Ipak, parlamentarni izbori 2007. ostat će zapamćeni po Multimedijskom izbornom poolu, čiji su članovi bili: Media servis, Večernji list i RTL Televizija. I to je, zasad, najveći projekt Media servisa koji je ujedno bio i prvi projekt takve vrste u Hrvatskoj. Multimedijski izborni pool je hrvatskim građanima brzo, kvalitetno i sadržajno donosio sve najvažnije informacije o parlamentarnim izborima. Suradnja je obuhvaćala zajednička istraživanja javnog mnijenja te organizaciju sučeljavanja. Tri jaka brenda, a četiri medija.
Četvrti je bio izborni internetski radio koji ste tada pokrenuli.
Da. Naime, Media servis je pokrenuo prvi hrvatski izborni internetski radio čiji je program emitiran 24 sata dnevno i objavljivali smo samo sadržaje posvećene parlamentarnim izborima. No, pratili smo i posljednje predsjedničke izbore te imali posebne emisije sučeljavanja svih kandidata za predsjednika, kao i paralelne intervjue Ive Josipovića i Milana Bandića kada su ušli u drugi krug.
A što vas je ponukalo da od 2006. počnete dodjeljivati i Godišnje nagrade?
Tada je Media servis iskoristio svoju lidersku poziciju i ustoličio izbor za Godišnju nagradu u pet kategorija: osoba, političar, poduzetnik, sportaš i glazbenik godine. Riječ je o jedinstvenom izboru u Hrvatskoj jer najbolje u pojedinim kategorijama nominiraju i biraju novinari, urednici, glavni urednici, kolumnisti, te ravnatelji i direktori najznačajnijih medijskih kuća u Hrvatskoj.
Jeste li i vi izloženi raznim političkim pritiscima ili onima velikih i moćnih tvrtki i oglašivača, te kako se s time nosite?
Media servis se u svom radu drži načela novinarstva – profesionalno, istinito, objektivno, neovisno, nepristrano – i od njih ne odustaje. To je ujedno formula koja nam je omogućila obrambeni mehanizam od bilo kakvih oblika pritisaka.
Bilo bi zanimljivo znati čiji kapital stoji iza MS, tko vuče konce i tko oređuje politiku prema javnosti i u koje svrhe? ...... alo MS, možete odgovoriti na ova pitanja?