navodno plagiranje

Jesu li Bruketa&Žinić kopirali osječki brend ''Lega-Lega''?

bruketa i žinić
Foto: Boris Ščitar /Pixell
1/7
25.09.2012.
u 14:00

U MIT dizajnu se ne ljute, kažu da su takvi trendovi u svijetu dizajna. Bruketa&Žinić su optuživani i za plagiranje reklame za bombone Kiki.

“Copy paste Lega-Lega. Sorry.”, “Od dizajna pa sve do same kampanje”, samo su neki od komentara koji su se proteklih dana nanizali na društvenim mrežama nakon predstavljanja novoga dizajnerskog projekta Brukete & Žinića “Brokula&Ž”, a koji su usporedili s osječkim brendom Lega-Lega.

Ptičice i oblaci

Sličnost vide, kako su u svojim komentarima napisali, između oblika oblaka kod Osječana i brokule kod Zagrepčana, te ptičica na majicama, ali i fotografijama napravljenim u parku i s biciklima, a u svrhu promocije kolekcija.

Osječki studio MIT dizajn svoj je brend na tržište lansirao početkom 2009. godine. Lega-Lega nastao je od slenga hrvatskog jezika koji je omiljen među Osječanima, a označava prijatelja ili prijateljicu. Svoj “pečat” počeli su tada “utiskivati” na proizvode koji ih svakodnevno okružuju – bilježnice, notese, rokovnike, blokove, pa su prešli i na majice.

– Ne bih se volio uključiti u raspravu i polemiku. Razlika između “Lege-Lege” i “Brokule&Ž” postoji, ne radi se o sličnosti. Dok se oni bave, mahom, donjim rubljem, mi imamo majice i papirnati dio. No, Osječani su možda emotivno vezani uz brend, ali ne vjerujem da su ljudi sjeli i kopirali nas, nego je riječ o čistoj slučajnosti. I mi i oni se trudimo u hrpi bezveznih stvari nešto stvoriti i mislim da je to za svaku pohvalu – odbacio je Boris Matešić, direktor MIT studio dizajna, komentare koji se svakodnevno pojavljuju na društvenim mrežama o “sličnosti” dvaju brendova, napominjući kako su trenutačno “takvi trendovi u svijetu dizajna”.

Jelena Mihelčić, glasnogovornica Zagrepčana, kaže da su im Osječani čestitali kada je projekt “Brokula&Ž” lansiran. Ona kaže da je sličnost između osječkog i zagrebačkog projekta u tome što je inicijativa krenula iz redova hrvatske kreativne industrije.

Projekt godine

Ipak, navodno plagiranje Osječana nije prva mrlja u radu dizajnerskog dvojca Bruketa&Žinić. Optuživali su ih za plagiranje reklame za gumene bombone Kiki jer su za reklamu koristili pjesmu koju je za svoje bombone koristio i Haribo. Unatoč optužbama, s tom su reklamom pobijedili na 17. festivalu tržišnog komuniciranja kao komunikacijski projekt godine.

Komentara 10

C1
c11dugi
14:22 25.09.2012.

Ha, ha kopirali su cak i zlicu za Podravku prije par godina s kojom su pobrali par Red Dotova. Imaju hrabrosti plagijate slati na natjecaje po cijelom svijetu, sto dovoljno govori o zirijima istih.

C1
c11dugi
14:24 25.09.2012.

Cak i nisu problem plagijati, koliko ego do neba kod oba dvojice. Mozda im je po egotripu jedino ravan Ljubicic.

LU
Lujo123
14:13 25.09.2012.

Sve kaj se da ukrasti, kopirati ili čega se more na bilo koji način dočepati to bu bruketa sigurno napravil.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije