“Copy paste Lega-Lega. Sorry.”, “Od dizajna pa sve do same kampanje”, samo su neki od komentara koji su se proteklih dana nanizali na društvenim mrežama nakon predstavljanja novoga dizajnerskog projekta Brukete & Žinića “Brokula&Ž”, a koji su usporedili s osječkim brendom Lega-Lega.
Ptičice i oblaci
Sličnost vide, kako su u svojim komentarima napisali, između oblika oblaka kod Osječana i brokule kod Zagrepčana, te ptičica na majicama, ali i fotografijama napravljenim u parku i s biciklima, a u svrhu promocije kolekcija.
Osječki studio MIT dizajn svoj je brend na tržište lansirao početkom 2009. godine. Lega-Lega nastao je od slenga hrvatskog jezika koji je omiljen među Osječanima, a označava prijatelja ili prijateljicu. Svoj “pečat” počeli su tada “utiskivati” na proizvode koji ih svakodnevno okružuju – bilježnice, notese, rokovnike, blokove, pa su prešli i na majice.
– Ne bih se volio uključiti u raspravu i polemiku. Razlika između “Lege-Lege” i “Brokule&Ž” postoji, ne radi se o sličnosti. Dok se oni bave, mahom, donjim rubljem, mi imamo majice i papirnati dio. No, Osječani su možda emotivno vezani uz brend, ali ne vjerujem da su ljudi sjeli i kopirali nas, nego je riječ o čistoj slučajnosti. I mi i oni se trudimo u hrpi bezveznih stvari nešto stvoriti i mislim da je to za svaku pohvalu – odbacio je Boris Matešić, direktor MIT studio dizajna, komentare koji se svakodnevno pojavljuju na društvenim mrežama o “sličnosti” dvaju brendova, napominjući kako su trenutačno “takvi trendovi u svijetu dizajna”.
Jelena Mihelčić, glasnogovornica Zagrepčana, kaže da su im Osječani čestitali kada je projekt “Brokula&Ž” lansiran. Ona kaže da je sličnost između osječkog i zagrebačkog projekta u tome što je inicijativa krenula iz redova hrvatske kreativne industrije.
Projekt godine
Ipak, navodno plagiranje Osječana nije prva mrlja u radu dizajnerskog dvojca Bruketa&Žinić. Optuživali su ih za plagiranje reklame za gumene bombone Kiki jer su za reklamu koristili pjesmu koju je za svoje bombone koristio i Haribo. Unatoč optužbama, s tom su reklamom pobijedili na 17. festivalu tržišnog komuniciranja kao komunikacijski projekt godine.
Ha, ha kopirali su cak i zlicu za Podravku prije par godina s kojom su pobrali par Red Dotova. Imaju hrabrosti plagijate slati na natjecaje po cijelom svijetu, sto dovoljno govori o zirijima istih.