Matu Rimca, stručni žiri nominirao je za gospodarstvenika godine u tradicionalnom izboru Večernjeg lista i Poslovnog dnevnika. Svoj put Mate Rimac počeo je doslovno u garaži, te ‘davne’ 2009. osnovao je svoju prvu tvrtku, da bi u ovoj godini bio na čelu Rimac Grupe, sada hrvatskog jednoroga, vrijednog 2,2 milijarde dolara.
U znaku hiperautomobila
Na spomen Mate Rimca uglavnom je prva asocijacija - Nevera, hiperautomobil, kojeg je proizveo. A ove godine je upravo Nevera postala i najbrži električni automobil u svijetu koji pri tom drži i rekord i za najbrže ubrzanje. Nevera je postigla brzinu od 412 km/h, što ga čini najbržim električnim serijskim automobilom, dok je rekord za ubrzanje iznosio 8,582 sekunde na četvrtinu milje postavljen 2021.
Električni automobil Nevera je Rimčev premium proizvod koji je ušao u maloserijsku proizvodnju. U lipnju je prva Nevera ‘krenula’ na cestu, dobila je hrvatske tablice i ostaje u vlasništvu kompanije, a potom su, krenule i prve isporuke diljem svijeta. Inače, naglašavaju iz Rimca, da bi proizveli Neveru bilo je potrebno pet godina razvoja i testiranja, odnosno 1,6 milijuna sati istraživanja.
Neveru su svi mogli vidjeti pri prvom prelasku Pelješkog mosta na svečanom otvaranju. Uz proizvodnju inovativne i brze Nevere u jankomirskom pogonu u Zagrebu, ono što je obilježilo ovu godinu za Rimca jest investicijska runda koju je zatvorio u svibnju te početak gradnje kampusa u Svetoj Nedelji.
Krajem svibnja Mate Rimac izvijestio da je Grupa prikupila 3,78 milijardi kuna ili 500 milijuna eura u investicijskom krugu D, čime je tržišna vrijednost kompanije Rimac grupe premašila dvije milijarde eura. Ključni novi ulagači su SoftBank Vision Fund 2 te Goldman Sachs Asset Management, uz sudjelovanje postojećih dioničara Rimac Grupe, uključujući Porsche i Investindustrial.
Svi investitori imaju udjel u Rimac Grupi, dok Mate Rimac, osnivač tvrtke te izvršni direktor Rimac Grupe i dalje posjeduje najveći udio u kompaniji. Kako je tada Mate Rimac, kazao radi se o velikoj investiciji a posebno je bio zadovoljan što su u ovom novom krugu osim strateške, automobilske industrije i financijski investitori.
”Radi se o ukupno više sredstava negoli smo prethodno prikupili, dakle, doista velika stvar za nas – naglasio je tada Rimac i napomenuo da su imali pet puta više zainteresiranih investitora negoli su planirali prikupiti novca u ovoj rundi, a što se tiče javne ponude dionica, o tome razmišljaju u nekom dugoročnijem okviru.
Ulaganje u razvoj
Nova investicija koristi se nastavak rasta tvrtke, povećanje proizvodnog kapaciteta i dodatno zapošljavanje. Prikupljeni kapital će prvenstveno biti iskorišten za daljnji razvoj Rimac Technologyja u području proizvodnje velikih serija za globalne automobilske proizvođače. Valja znati Rimac Grupa je, naime, holding kompanija i sastoji se od dvije tvrtke i to Bugatti Rimca i gdje Rimac Grupa ima većinsko udio od 55 posto, dok je ostalih 45 posto u vlasništvu Porschea, te Rimac Technologyja koja je u stopostotnom vlasništvu Rimac Grupe.
Tvrtka Rimac Technology, poznata je kao tehnološki partner globalnih automobilskih proizvođača koje je odabiru za razvoj i proizvodnju baterijskih sustava visokih performansi, električnih pogonskih sklopova, elektroničkih sustava i komponenti korisničkog sučelja. Rimac Technology je u ovoj godini nastavio rad na nekoliko serijskih i predserijskih projekata gdje se komponente isporučuju kompanijama Automobili Pininfarina, Aston Martin, Porsche i Hyundai.
Uz uspostavljenu proizvodnju hiperautomobila u tvornici u Jankomiru, gdje Bugatti Rimac ima ukupno 25.000 četvornih metara, proizvodnog l uredskog prostora, u tijeku je i gradnja Rimac Kampusa. Radovi su u punom zamahu, a dovršetak proizvodne hale od 70.000 četvornih metara planiran je tijekom 2023., kažu iz Rimca te dodaju da je potpisan je i ugovor o početku gradnje testnog centra za baterije visokih performansi u Stupniku na 14 hektara, pri čemu investicija Rimac Grupe iznosi 480 milijuna kuna.
Grupa je samo u ovoj godini zaposlila još 704 ljudi, te ukupno sada zapošljava oko 2000 ljudi. Uz zagrebačko sjedište, Rimac grupa ima urede i u Splitu i Osijeku, te Berlinu, Francuskoj i Engleskoj.
Mislim koji K.. ne proizvodi el auto za siroke hrvatske narodne mase.