Kompanije koje bilježe pozitivne iskorake u poslovanju u prvom polugodištu ove godine većinom su to postigle zahvaljujući menadžmentu spremnom na promjene. To se vidi kod, primjerice, Podravke, Saponije, AD Plastike... U prilog dobrom poslovanju koje su zabilježile gotovo sve kompanije idu dobri podaci o prometu trgovine na malo i izvozu.
Spremni na promjene
– Menadžeri koji su bili spremni na promjenu poslovanja i rast efikasnosti imaju i bolje rezultate – komentira predsjednik uprave OTP Investa Darko Brborović.
Rezultate predvodi prehrambeni sektor koji je većinom imao rast prodaje i dobiti, zbog, između ostalog, i većeg izvoza i potrošnje u zemlji. Prema ovotjednim podacima DZS-a u lipnju je nastavljen trend oporavka prometa u trgovini na malo, započet još u kolovozu prošle godine. U lipnju je bio na godišnjoj razini 0,9 posto veći, dok je u šest mjeseci potrošnja bila 2,1 posto veća u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Prema podacima Eurostata i u zemljama EU postoji isti trend dobre potrošnje, što i onda našim kompanijama daje veći prostor za izvoz. Hrvatska je tako u pet mjeseci ove godine ušla u skupinu zemalja s dvoznamenkastim stopama rasta robnog izvoza, koji je na godišnjoj razini bio 10 posto veći. I dok velik dio kompanija iz prehrambenog sektora dobro koristi trend, malo je manje izražen u industrijskom sektoru, koji, kao i građevinski sektor, ima raznolike podatke poslovanja. I turistički sektor zabilježio je dobre rezultate poslovanja zbog dobre predsezone, a jasno je da će zbog dobre turističke sezone rezultati poslovanja turističkih kompanija biti i bolji.
Turizam u plusu
Valamar Riviera ostvarila je u šest mjeseci 16 posto više prihode, Sunčani Hvar 16,5 posto, rast su imali i Hoteli Tučepi, HTP Korčula, Solaris... Financijski analitičar i investitor Nenad Bakić napravio je ovih dana malo drugačiju analizu turističkih kompanija, prema kojoj je pobjednik u omjerima cijene i kapitala po dionici (P/B) i omjeru cijene i prihoda dionice (P/S) tvrtka Solaris. Valamar Riviera ima pak dvostruko veću likvidnost u odnosu na analizirane kompanije u turizmu.
Slažem se, ali školovan menadžment i to ne na našim Komunističkim Harvardima! Ili ne daj Bože, lažnim diplomama i doktoratima!