Željeli su ga mnogi, ali ja nikad nisam htio razgovarati o 100-postotnoj prodaji Mlinara. Uvijek sam htio partnera s kojim ću lakše “osvojiti” svijet u kojem smo dosad bili ipak mali igrači – i uvjeren sam da je to Mid Europa – kaže dosadašnji vlasnik i predsjednik uprave Mlinara Mate Škojo, koji od jučer drži manjinski udio u najvećoj hrvatskoj pekarskoj tvrtki s tradicijom dugom 115 godina. Udjeli su poslovna tajna. No, investicijski fond Mid Europa sa sjedištem u Londonu postao je, naime, većinski vlasnik društva Mlinar d.d., dok Škojo ostaje suvlasnik kompanije, priopćili su iz obiju kompanija.
Počinje svjetska ekspanzija
– Mlinar ima znanje i kapacitete biti puno veća kompanija te smo upravo u Mid Europi pronašli ozbiljnog partnera za realizaciju planiranih projekata rasta i ekspanzije po cijelom svijetu. Siguran sam da je ovo veliki korak za budućnost Mlinara i da će sinergije koje donosi novi partner ubrzati razvoj našeg poslovnog sustava – kaže Škojo. Ističe kako “nikada nije patio od toga da mora biti doživotni predsjednik i vlasnik Mlinara, nego da Mlinar bude velika svjetska kompanija”. Dosad se tako, objašnjava, zahvalio na jako puno ponuda. No Mid Europa baš je ono što je želio.
– Vidi se da su korektni ljudi koji znaju što hoće. Ljudi koji vjeruju menadžmentu Mlinara i u radnike te s konekcijama po cijeloj Europi. S njima tako, hipotetski, već sad ulazimo na golema tržišta Rumunjske i Poljske, i to na velika vrata – napominje Škojo.
Doznajemo kako će najveća maloprodajna pekarska mreža u jugoistočnoj Europi, koja trenutačno ima franšizne trgovine u 10 zemalja na tri kontinenta, više od 230 vlastitih maloprodajnih mjesta u četiri europske zemlje te veleprodajno poslovanje na 20-ak tržišta, i dalje poslovati pod istim imenom. Radnici, njih oko 2000, i dalje će imati sva prava kao i dosad plus dodatne beneficije, najavljuje Škojo, a već lani su im plaće povećane za ukupno 17 milijuna kuna.
Fokus na jačanje brenda
– Kako je Mlinar popravljao poslovne rezultate, tako je automatski popravljao uvjete svojih radnika. Od ove godine plaće smo povećali dodatnih 400 kuna mjesečno, što je velika dodatna injekcija svakom radniku, a isplaćujemo i uskrsnice, božićnice i sve ostalo – objašnjava Škojo, uvjeren kako su u Mid Europi dobili najbolji poslovni zamašnjak.
– Naše ulaganje u Mlinar nastavak je naših investicija u vodeće maloprodajne i potrošačke tvrtke u središnjoj i istočnoj Europi. Vjerujemo da ćemo pridonijeti svojim iskustvom u širenje poslovanja koje se može vidjeti na primjeru Zabke i Profija. Fokusirat ćemo se na inovacije i jačanje brenda, kako smo to napravili sa srpskim Bambijem, koji smo nedavno prodali Coca-Coli HBC, te istražiti mogućnosti sinergije zaleđenih Mlinarovih proizvoda s Hortexom, vodećim proizvođačem zaleđenih proizvoda na poljskom tržištu – rekao je u priopćenju na web-stranicama fonda partner Robert Knorr.
Tvrdi se kako je aktualnim vlasničkim preslagivanjem Mlinaru zajamčeno najprije širenje i liderska uloga u regiji, a potom i plasman na drugim kontinentima.
Prije hrvatskog, udicu su bacili i na srpsko tržište
Mid Europa vodeći je investicijski fond privatnog kapitala na području CEE, osnovan 1999. Od početka poslovanja uložio je oko 5,2 milijarde eura u brojne kompanije među kojima favorizira vodeće igrače na tržištu, uglavnom u domaćim industrijama usmjerenim na rast. Do danas su realizirali 40 oblika investicija u 18 zemalja pa su, među ostalim, 2015. postali vlasnici triju srpskih prehrambenih kompanija – Imleka, Bambija i Knjaza Miloša – a od ožujka 2018. većinskog udjela u MediaGroupu.
Pogledajte video o tome kako će se u Hrvatskoj plaćati cestarina: