PROMO

Može li društveno odgovorno poslovanje biti komparativna prednost i marketinški alat?

Visoka poslovna škola Zagreb
Foto: Visoka poslovna škola Zagreb
1/5
PR
Autor
PR članak
02.05.2014.
u 08:45

„U Hrvatskoj ima tvrtki koje razumiju i primjenjuju društveno odgovorno poslovanje, no nažalost njih je još uvijek relativno malo, a predvodnici su upravo tvrtke u stranom vlasništvu.“, istaknula je dr. sc. Mirjana Matešić, ravnateljica Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj, prilikom gostujućeg predavanja na Visokoj poslovnoj školi Zagreb.

To ukazuje na činjenicu da je DOP još uvijek premalo uključen u obrazovni proces, kako marketinških menadžera i stručnjaka za odnose s javnošću, tako i menadžera općenito.

Na pitanje može li DOP uistinu poslužiti kao alat u postizanju konkurentske prednosti, dr. Matešić je izjavila: “Svakako da DOP može poslužiti kao alat konkurentske prednosti, pogotovo ako imate odgovorne potrošače. Koristeći inovativni i moderni pristup koji uvažava potrebe okoline i okoliša, na neki način lakše zadovoljavate potrebe tih istih potrošača.”

Prema njezinim riječima, DOP je: “…strateški pristup vođenju poduzeća, u kojem njegovo vodstvo razumije širi kontekst u kojem se aktivnosti poduzeća odvijaju, kao i njihov utjecaj na okoliš i okolinu. Donošenjem odluka koje uvažavaju interese društva i okoliša, poduzeće doprinosi boljitku zajednice u kojoj posluje, štiti resurse i okoliš o kojem ovisi te postaje konkurentno i napredno poduzeće, spremno suočiti se s izazovima tržišta. ”

Danas postoji odgovorni marketing, što prvenstveno uključuje proces odgovornog komuniciranja s potrošačima, a to znači izbjegavati krivo informiranje potrošača, neinformiranje potrošača ili zavođenje nerealnim porukama. Nerealno ej očekivati da posrnula tvrtka primijeni DOP kao način poslovanja koji će joj pomoći u poslovanju, no istraživanja koja HRPSOR provodi u Hrvatskoj od 2008. pokazuju kako uspješne tvrtke koje primjenjuju i DOP imaju bolji imidž i lakše se nose s kriznim situacijama. “Iako se to može činiti kontroverznim, marketing ne samo da može biti društveno odgovoran, već je to smjer u kojem se marketinška struka razvija. U Hrvatskoj nažalost još ne postoji svijest većine poduzeća o pozitivnom utjecaju DOP-a, ne samo na potrošače i klijente, već i na zaposlenike, na pozitivno radno okruženje koje zatim donosi bolje rezultate, stvarajući i dodatne vrijednosti za zajednicu”, izjavila je mr.sc. Sanja Rocco, pročelnica katedre za marketing pri VPŠZ-u.

Visoka poslovna škola Zagreb, osnovana 2006. godine, jedina je visoka škola u Hrvatskoj koja provodi integrirani stručni studij marketinga i komunikacija. Kratki intervju s dr. Matešić koji je snimljen nakon gostujućeg predavanja možete pogledati u sljedećem videu: 

Želite prijaviti greške?