Tridesetak domaćih proizvođača namještaja ima ponudu koju je teško odbiti, a namijenjena je domaćim hotelskim kompanijama i svima koji se bave obiteljskim smještajem turista – najam namještaja umjesto kupnje. Proizvođači okupljeni u klasteru Hrvatski interijeri, uz pomoć kojeg specijalizirane manje tvrtke uspješno surađuju već desetak godina, vlasnicima hotela, apartmana i kuća za odmor nude najam namještaja na razdoblje od maksimalno pet godina. “Najmoprimci” time ostaju pošteđeni velikog izdatka u trenutku kada opremaju svoje objekte, nemaju hipoteke ni druge bankovne zavrzlame, ni zaduženost vidljivu u banci, a iznos najma, objašnjavaju u Udruženju Hrvatski interijeri, računa se kao direktan trošak i PDV se odbija kao plaćeni pretporez. Postupak ugovaranja, kako obećavaju, bit će jednostavan, bez puno papirologije. Nakon isteka najma proizvođači preuzimaju korišteni namještaj pa domaćini nemaju problem ni sa zbrinjavanjem. Povrh svega, izračunali su u Udruženju, samo jedno noćenje po svakoj sobi bit će dovoljno za podmirenje mjesečne rate.
– Ova je kriza, naravno, pogodila i naše članice jer proizvodni procesi u industriji proizvodnje namještaja traju i po nekoliko mjeseci, a namještaj i oprema za interijere nisu baš nešto nužno za život pa ih se sada i ne kupuje. Većina naših članica svejedno nije otpuštala radnike, u stalnom smo međusobnom kontaktu i podržavamo jedni druge tako da dijelimo i to malo poslova koje trenutačno imamo. Velika su nam pomoć mjere Vlade, koje pozdravljamo, no ipak bismo htjeli što prije početi normalno poslovati – objašnjava motiv za inicijativu najma umjesto kupnje Drago Veselčić, predsjednik Udruženja Hrvatski interijeri i direktor tvrtke ERA grupe, koji napominje da turističkom sektoru, osim gotovih proizvoda, nude i namještaj po mjeri.
U Hrvatskim interijerima ističu i da su cijene domaćeg namještaja niže od talijanskog, koji uglavnom prevladava u jadranskim hotelima. Također, poručuju da je idealan trenutak da se svi skupa, i kao pojedinci i kao poslovni subjekti, više orijentiramo na domaće proizvode. Konkretno, hotelima bi poslovni pristup “kupujmo hrvatsko” dao, smatraju domaći proizvođači namještaja, dodatnu prepoznatljivost i pečat same destinacije. Pri tome bi turistički sektor korištenje domaćih resursa, od hrane do namještaja, mogao koristiti na tržištu i u promociji kao svoju specifičnost i dodanu vrijednost.
– Vrijednost godišnje proizvodnje naših članica, kad govorimo isključivo o finalnim proizvodima, odnosno namještaju, kreće se oko 300 milijuna kuna. Od toga se izveze 50 posto, 30 posto otpada na privatnu potrošnju, a 20 posto na turistički sektor. Posljednjih deset godina nastojimo unaprijediti suradnju s turističkim sektorom i to nam prilično uspijeva. Ali, kada bi zaživio ovaj projekt, u idućih nekoliko godina opremanje hotela i apartmana domaćim namještajem moglo bi se i udvostručiti – uvjeren je D. Veselčić, predsjednik Udruženja Hrvatski interijeri u kojem smatraju da je aktualna situacija s koronavirusom idealna prilika da se općenito snažno potakne održivi razvoj zemlje.
w︆w︆w︆.︆k︆i︆s︆s︆i︆a︆.︆c︆l︆u︆b