PROMO

Napreduju radovi na željezničkoj dionici između Dugog Sela i Križevaca

Napreduju radovi na željezničkoj dionici između Dugog Sela i Križevaca
Foto: Promo
1/4
PR
Autor
PR članak
11.12.2017.
u 13:31

Radovi se izvode na otvorenoj pruzi i kolodvorima, prvenstveno kolodvorima Vrbovec i Gradec, i to radovi na tzv. gornjem ustroju koji se intenzivirali početkom prosinca.

Na trenutačno najvećem infrastrukturnom projektu u Hrvatskoj – rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka na željezničkoj dionici Dugo Selo - Križevci, unatoč nešto slabijoj dinamici u odnosu na planirano, teku radovi na više lokacija gradilišta.

Radovi se izvode na otvorenoj pruzi i kolodvorima, prvenstveno kolodvorima Vrbovec i Gradec, i to radovi na tzv. gornjem ustroju koji se intenzivirali početkom prosinca. Na radovima gornjeg ustroja koji u osnovi uključuju izradu zastora od tucanika, polaganje armirano betonskih pragova, novih tračnica, vezanje i montažu kolosijeka, dopunu tucanika i strojno reguliranje i planiranje kolosijeka te ugradnju skretnica rade tvrtke DIV d.d. te DB Bahnbau Grupa koja je na ovome projektu angažirana kao podizvođač. DB Bahnbau Grupa je tvrtka je u 100 postotnom vlasništvu grupacije njemačkih željeznica, DB AG, a zadužena je za projektiranje, planiranje, izgradnju i održavanje infrastrukturnih podsustava, posebice željezničke infrastrukture, uključujući pružanje usluga željezničkog prijevoza i sve aktivnosti koje doprinose ranije navedenoj namjeni.

Na projektu rekonstrukcije postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka na željezničkoj dionici Dugo Selo - Križevci DB Bahnbau Grupa kao podizvođa tvrtke DIV d.o.o. izvodi neke od specifičnih radova gornjeg ustroja kao što su radovi na polaganju pragova portalnim kranovima, strojno reguliranje kolosijeka po smjeru i visini, strojno planiranje zastorne prizme, zavarivanje kolosijeka u dugi trak uz otpuštanje napona te ugradnju prethodno montiranih skretnica kolosiječnom dizalicom.

Foto: Promo

Tako je u tzv. „zatvoru pruge“, odnosno u periodu privremene obustave željezničkog prometa za potrebe izvođenja radova u periodu od 8 sati 1. prosinca do 5 sati 2. prosinca 2017., ugrađena prva skretnica na području budućeg kolodvora Gradec. Radi se o jednoj od ukupno 6 skretnica radijusa 1200 koja upravo zbog svojih iznimnih dimenzija (cca 65 m dužine) i konstrukcije omogućuje brzinu prometovanja vlaka u pravcu od 160 km/h odnosno 100 km/h pri skretanju. Do sada je na hrvatskoj željezničkoj mreži bilo samo dvije takve skretnice tako da će i po toj karakteristici budući kolodvor Gradec biti posebno mjesto na željezničkoj mreži u RH.

Uz radove na gornjem ustroju, izvode se i svi ostali radovi na pruzi vezani uz izradu nasipa i zaštitnog sloja, odvodnju i slično, ali i radovi na mostovima, propustima, nadvožnjacima, zidovima za zaštitu od buke, signalno - sigurnosnim elementima, elementima kontaktne mreže i napajanju, telekomunikacijama itd.

Pored aktivnosti na gradilištu provode se i brojne ostale aktivnosti u izdvojenim pogonima vezane uz izradu armirano betonskih nosača, pragova, skretnica, privremenih mosnih konstrukcija, stupova kontaktne mreže, pilota, betonskih platica i panela zidova za zaštitu od buke, kao i signalno sigurnosne i telekomunikacijske opreme.

Radovi na projektu Dugo Selo – Križevci započeli su srpnju 2016 godine te iako određene aktivnosti nisu izvedene sukladno vremenskom planu, obnova i modernizacija ove važne željezničke dionice koja je dio Mediteranskog koridora, a koji se u RH proteže od državne granice s Mađarskom do Rijeke, napreduje iz mjeseca u mjesec.

Projekt vrijedan milijardu i 500 milijuna kuna s 85 posto se sufinancira sredstvima EU fondova, konkretno iz Operativnog programa za koheziju i konkurentnost u kojem je financiranje omogućeno do 2023. godine.

Želite prijaviti greške?