U HŽ Cargu, tvrtki u koju će država, kako bi je spasila od stečaja, utući više od milijarde kuna, lani su nerealno pumpali prekovremene sate i tako radnicima po toj osnovi isplatili ukupno 4,2 milijuna kuna. U nalazu interne revizije, koji Večernji list posjeduje, jasno se navodi da je upitna realnost ostvarenih prekovremenih sati rada u 2013.
Dopisana satnica
Glavna su zamjerka revizora dopisani sati – kad radnik ne ostvari normu, ali mu se sati do ispunjenja norme jednostavno dopišu i plate, a njih je bilo lani u Cargu bilo čak 15.195, dok su prekovremena bilo 68.782.
S obzirom na to da mnogi radnici nisu ispunili normu, a plaćena im je puna satnica, revizori zaključuju da od 68.782 prekovremena sata njih najmanje 15.195, odnosno 22,1 posto nije trebalo biti ostvareno pa tako ni plaćeno.
Revizorima je sumnjiv tako velik broj prekovremenih sati u Cargu i zato što, navode, lani je došlo do velikog pada prijevoza u toj tvrtki pa onda nije bilo potrebe za dodatnim, prekovremenim radom. Usto napominju da je zbog pada prihoda tvrtka uz velike poteškoće skupljala novac iz mjeseca u mjesec kako bi isplaćivala plaće. Revizorima je čudno i da je pisano toliko prekovremenih sati i zbog toga što u Cargu postoji kroničan nedostatak potrebnih lokomotiva u odnosu na broj raspoloživih lokomotiva.
Stoga je strojno osoblje, navode, ostvarilo lani najveći broj prekovremenih i dopisanih sati, a to upućuje na nedostatak dobrog planiranja rasporeda radnog vremena u tvrtki. Prema podacima iz nalaza revizije, Cargo ima raspoložive 84 lokomotive, a potrebu za njih 105.
Potpisivali šefovi
Revizori su utvrdili da je 718 radnika vuče ostvarilo 59.044 prekovremena sata rada, za što im je isplaćeno 3,7 milijuna kuna bruto. Od njih su najviše prekovremenih naplatili strojovođe.
Na ostale radnike Carga, njih 367, otpadaju 8844 prekovremena sata, odnosno 452 tisuće kuna. U nalazu se napominje da su prekovremene i dopisane sate radnicima potpisivali šefovi glavnih poslovnica i njihovi zamjenici, direktor tehnologije i njegov zamjenik za vuču te predsjednik ili član uprave. Poslije je umjesto predsjednika ili člana uprave te prekovremene potpisivao direktor Carga.
tko prihvaca okladu da za ovo nitko nikada nece odgovarati, a pogotovo 10:1 da se strojovodjama nece nezakonito stecen novac oduzeti