Na natječaj IdejaX, kojim će se nagraditi najbolja kreativna postignuća u svim vrstama medija, a koji se održava od četvrtka do nedjelje u sklopu Dana komunikacija, središnje hrvatske marketinške manifestacije, prijavljeno je 106 radova 61 oglašivača i dvadeset agencija. Tim smo povodom porazgovarali s Vanjom Blumenšajnom, predsjednikom žirija.
Koja je važnost natjecanja IdejaX za struku?
Natjecanja pridonose rezimiranju stanja na tržištu. Važno je da se događaju jer pridonose kompetitivnosti agencija, prepoznavanju talenata i napretku struke. Bilo bi lijepo da ih osim kreativaca prate i klijenti koji na takvim revijama mogu vidjeti kako agencije razmišljaju ili im može biti prilika za odabir potencijalnog partnera za svoje projekte.
Je li na malom tržištu kao što je Hrvatska teško stalno očekivati iznimno kreativne kampanje?
Uvijek treba očekivati iznimno. Neki od najboljih radova nastali su iz entuzijazma na najneočekivanijim projektima. To naravno ne znači da situacija u gospodarstvu, veličina proračuna i ostali parametri nisu važni. Mislim da, kao struka, nazadujemo. Trendove često ne slijedimo suštinski nego površno – ne postoji medijska ili tehnološka inovacija koja će u kvalitativnom smislu nadomjestiti dobru staru pametnu ideju. Samo nekoliko godina unatrag imali smo puno hrabrijih kampanja.
Koje su posebnosti ovogodišnjeg natječaja?
Ove je godine festival učvrstio svoju medijski neutralnu poziciju – biramo najbolje ideje u tržišnim segmentima bez obzira na medij u kojem su realizirane, a cijela druga skupina nagrada svedena je na priznanja. Ove ćemo godine, uz onaj pravi, kao svojevrstan mini Grand prix, proglasiti i najbolju kampanju godine.
>>Nagrada kreativnosti i strategiji kampanja