Niskobudžetna aviokompanija EasyJet od sljedećeg ljetnog reda letenja ukida liniju Zagreb – Pariz zbog slabe popunjenosti. Time je taj drugi najveći tzv. low cost avioprijevoznik u Europi priznao poraz na liniji Zagreb – Pariz, na kojoj se "tukao" s Croatijom Airlines (CA) i Air Franceom (AF).
EasyJet je počeo letjeti između Zagreba i Pariza u studenome 2010. godine, a uvođenje te linije bilo je sporno jer su između ta dva grada već letjeli CA i AF pa je uvođenje niskobudžetnog avioprijevoznika na istu liniju tumačeno kao udar Zračne luke Zagreb na te dvije kompanije. AF i CA na EasyJet su odgovorili snižavanjem cijena karata, što je na kraju rezultiralo porazom EasyJeta i njegovim povlačenjem s te linije.
EasyJet je bio planirao četiri leta tjedno na ruti Zagreb – Pariz tijekom zime, ali je broj letova reduciran na svega jedan let tjedno. Od 23. ožujka 2012. godine EasyJet više neće uopće letjeti na toj liniji, čemu svjedoči i to što se na web-stranicama te kompanije nakon tog datuma više ne mogu kupiti karte. EasyJet će pak nastaviti letjeti za Zagreb, koji će i dalje povezivati s Londonom i Dortmundom.
U Zračnoj luci Zagreb, pak, barem službeno, ne znaju ništa o odustajanju EasyJeta od linije Zagreb – Pariz. Tako su rekli da nisu dobili službenu najavu otkazivanja te linije.
U Croatiji Airlines vrlo su zadovoljni odlukom EasyJeta o odustajanju od linije Zagreb – Pariz jer će im sad jedina konkurencija na toj ruti biti Air France.
Naši izvori bliski Croatiji Airlines neslužbeno navode da je Zračna luka Zagreb, kad je dopustila EasyJetu letenje na takvoj etabliranoj liniji kao što je Zagreb – Pariz, tretirala to kao novu liniju, a to EasyJetu znatno smanjuje troškove, unatoč tome što na liniji Zagreb – Pariz već lete Air France i Croatia Airlines.
Oni navode i da ZLZ time radi izravnu konkurenciju kompaniji koja je glavni izvor prihoda ZLZ-a, a EasyJet nakon godinu dana odlazi jer mu nije profitabilno. To pokazuje funkcioniranje poslovnog modela niskotarifnih prijevoznika, koji voze samo i isključivo ondje gdje imaju zajamčen profit. Niskotarifni avioprijevoznici inače ne lete nisu li popunjeni, a na tržištima s visokom sezonalnošću kao što su to Hrvatska ili Grčka, takvi su letovi isplativi samo ljeti, dok u zimskim mjesecima znači da su zračne luke na Jadranu, ali dijelom i ZLZ, praktički odsječene.
Tako dolazi i do apsurda, navode izvori bliski Croatiji Airlinesu, da, dok zračne luke plaćaju subvencije niskotarifnim kompanijama, Croatia Airlines plaća naknadu Hrvatskoj turističkoj zajednici, a ona tim novcem potiče dolazak niskotarifnih avioprijevoznika u Hrvatsku!? U ZLZ-u pak na naše pitanje koje je olakšice dobio EasyJet za liniju Zagreb – Pariz šturo odgovaraju da je njihov cjenik usluga javno objavljen na web-stranici te je, kao i program poticaja, usklađen s europskom praksom.
24.11.2011. u 20:17h tetec99 . Jad i bijeda, nikad niš pametno od tebe ........... bljuzga za bljuzgom ..........