Nizozemci samo gledaju na profit; Francuzi vode cijelu kompaniju u propast – samo su neki od nalaza internog istraživanja odnosa među zaposlenicima zrakoplovne kompanije Air France-KLM koje je iscurilo u javnost.
Dokument pokazuje kako je kompanija praktički “neupravljiva” zbog međusobnog nerazumijevanja i podcjenjivanja, a zabilježeno je čak i diskriminiranje “po nacionalnoj osnovi” u kantini kompanije. Kako prenosi The Guardian, jedan od zaključaka izvješća je da francuski zaposlenici svoje nizozemske kolege smatraju osobama kojima je bitan samo novac i profit dok Nizozemci ocjenjuju Francuze kao rezervirane ljude koji zbog svojih interesa riskiraju budućnost cijele kompanije. Istraživanje je provedeno na 50 menadžera francuske i nizozemske kompanije koje su se spojile prije 13 godina.
“Francuzi smatraju da Nizozemci vole samo novac”, stoji u izvješću. Menadžeri Air Francea također smatraju da oni rade u interesu cijele grupe, dok KLM-ovi menadžeri brinu isključivo za dobrobit nizozemskog dijela kompanije. Francuski menadžeri tvrde i da se nizozemske kolege smatraju profesionalnijima od Francuza i drže se umišljeno, stoji u izvješću koje pokazuju prilično neugodnu sliku o odnosima unutar kompanije. Nizozemski menadžeri pak tvrde da francuske kolege samo gledaju kako zadržati posao u Air Franceu.“Nizozemci smatraju da su Francuzi priključeni na hijerarhijski sustav i političke interese koji nisu nužno i interesi kompanije”, stoji u izvješću.
K tome, ne vjeruju u snagu francuskog gospodarstva i Air France vide kao “tempiranu bombu”. Vrhunac tenzija vidljiv je u činjenici da nizozemsko osoblje koje radi u pariškom sjedištu plaća ručak u kantini 10 eura, dok francuske zaposlenike obrok stoji svega četiri eura. Iz Air France-KLM-a su poručili kako je izvješće zaključilo da postoje kulturalne razlike i da različite vizije dovode ponekad do poteškoća. “Međutim, vidljivo je i da postoji zajednički interes i želja da se nađu rješenja u interesu grupe i svake zrakoplovne kompanije. Vidjet ćemo u Air Franceu, KLM-u i Air France-KLM-u kako možemo zajedno učiti i donijeti poboljšanja tamo gdje je potrebno”, ističe kompanija koja je imala tešku prošlu godinu zbog pada broja putnika nakon napada u Parizu i Nici.