DIV Grupa

Nova akvizicija: Debeljak kupuje posrnulo norveško brodogradilište

Tomislav Debeljak
Foto: Miranda Čikotić/PIXSELL
1/4
21.01.2020.
u 17:50

Različiti brodovi Norveški brodograditelj gradi različite vrste brodova: jahte, specijalne brodove, trajekte... Koliko će novca DIV Grupa izdvojiti za ovu novu akviziciju posrnulog poduzeća, javno nije poznato. Ni norveški mediji ne kalkuliraju s iznosima

Hrvatska DIV Grupa od norveške kompanije Hurtigruten preuzima brodogradilište Kleven Verft u Ulsteinviku. Kako je jučer izvijestila norveška kompanija, očekuje se da će sporazum biti proveden u idućih nekoliko tjedana, nakon što se skupi sva dokumentacija i utanače uvjeti preuzimanja.

Napominju da je DIV Grupa jedna od najvećih industrijskih grupacija u Hrvatskoj, koja u svom sastavu ima i brodogradilište Brodosplit. Norvežani ne kriju oduševljenje. Predsjednik uprave Klevena Kjetil Bollestad u ime svih zaposlenika izrazio je zadovoljstvo dolaskom novog vlasnika. Kleven je prošao kroz teško razdoblje, no uspio je, napominje, isporučiti fantastične brodove i iskoristiti visoku stručnost brodogradilišta. S novim vlasnicima razvijat će se i dalje.

– Ovo će biti novo i uzbudljivo razdoblje za sve zaposlenike tvrtke – rekao je Bollestad.

Sinergija reže troškove

Tomislav Debeljak, vlasnik DIV Grupe, istaknuo je da sporazum otvara priliku za suradnju dvaju brodogradilišta s dugom i uspješnom tradicijom brodogradnje. Kleven je, naglasio je, diljem svijeta prepoznat kao norveško brodogradilište s prvoklasnim referencijama i dizajnerskim znanjem, posebno kad je riječ o opremi za složene brodove. Najviše ga raduje što će Brodosplit, kao jedno od najučinkovitijih brodogradilišta na svijetu po dizajnu, kvaliteti i brzini gradnje, s Klevenom moći postizati vrhunske rezultate. Od pozitivne sinergije Debeljak očekuje i niže troškove gradnje, kao i znatno niže troškove financiranja novih projekata.

– Ukupna ušteda koja može iznositi i do pet posto omogućit će nam ne samo povećanje profitabilnosti, već i konkurentnost – prenose u Klevenu Debeljakove riječi.

Direktor Klevena Ola Beinnes Fosse uvjeren je da je dogovor s DIV Grupom čista win-win situacija. Obje tvrtke imaju komplementarne vještine koje će im, nakon što se povežu, pomoći u ostvarenju ambicije da se svrstaju među vodeća profitabilna brodogradilišta u svijetu. U kratkom roku osmislit će nove projekte, a svježa obrtna sredstva pomoći će im u sklapanju novih poslova. Kleven bi trebao zadržati ime kao tvrtka pod okriljem DIV Grupe.

– Tražili smo vlasnika za kojeg smo sigurni da za Kleven želi najbolje – kazao je Fosse i dodao da su razmatrane ponude nekoliko potencijalnih kupaca, no najviše im se svidio dugoročni razvojni plan koji je ponudila DIV Grupa.

– Ovo je savršen spoj – oduševljen je Fosse. Podršku dogovoru dao je i Torleif Ernstsen iz tvrtke Hurtigruten, koja ima veliku flotu brodova, a Kleven im je prošle godine isporučio dva prva broda za krstarenje na hibridni pogon – MS Roald Amundsen i MS Fridtjof Nansen. Norvežani ističu da je Brodosplit nastao još 1922. godine spajanjem nekoliko manjih brodogradilišta u Splitu. Kleven je u Ulsteinviku pak osnovan 1944. godine, a danas zapošljava oko 200 radnika, uz još 250 u podružnici. Promet mu je 2018. iznosio dvije milijarde norveških kruna, no godinu je završio u debelom minusu. Razlog je, kako su naveli, restrukturiranje i pokrivanje dugova iz prijašnjeg razdoblja.

Koliko će novca DIV Grupa izdvojiti za ovu novu akviziciju posrnulog poduzeća, javno nije poznato. Tomislav Debeljak jučer se nije javljao na telefon. Ni norveški mediji ne kalkuliraju s iznosima. Debeljak ne krije ambicije za širenje.

U DIV-u 350 inženjera

– DIV grupa ima jedan od najvećih inženjerskih potencijala u Hrvatskoj, odnosno više od 350 inženjera koji su generator razvoja u industriji kojoj smo na čelu. Brodovi koje mi gradimo prepoznatljiv su hrvatski proizvod, usudio bih se reći i jedini koji je vidljiv i prepoznatljiv globalno – rekao je Debeljak prije tjedan dana, prilikom isporuke za Fincantieri, jednu od najvećih brodograđevnih grupacija u svijetu. Debeljak je Brodosplit preuzeo 2013. godine i do 2018. proveo restrukturiranje. Od 2013. do 2019. iz splitskog škvera isporučeno je više od 20 brodova.

Komentara 2

RE
Revachevich
11:31 22.01.2020.

Eto, Horvat i Plenković nek se pojedu, kad je htio uzeti Uljanik i 3. Maj nisu mu dali pa je čovjek našao brodogradilište u Norveškoj. Nek mu je sa srećom!

AO
ante.oreskovic75
08:27 22.01.2020.

Može li se netko sjetiti koliko su nepismeni poznati drugovi pljuvali po Debeljaku?Bilo nam je divno dok su oni bili glavni!Sad na žalost pokušavaju opet biti!!!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije