Malo je automobila izazvalo takvu pozornost javnosti kao što ju je izazvala nova „buba“. To ne čudi jer je na najnovijoj Volkswagenovoj uzdanici bio težak zadatak zamjene jednog od najprodavanijih automobila svih vremena. Da Volkswagenov „bord“ ništa ne prepušta slučaju , bilo je jasno još za trajanja maštovito pripremljene konferencije za novinare održane u Detroitu kada je pred više tisuća novinara predstavljena buba.
„New beetly“, kako je predstavljena, samo je još jedna u cijelom nizu „retro“ automobila, koji se svojim vanjskim dizajnom oslanjaju na davnu prošlost. Današnji su trendovi dijametralno suprotni te automobili zastarijevaju već nakon dvije godine. Razlog je to zašto se s nostalgijom prisjećamo vremena kada su pojedini modeli, poput bube, doživljavali duboku starost. Upravo su na tu kartu ciljali marketing i menadžeri, kada su plasirali novi model. No, da ne bude zabune, nije samo slavni prethodnik razlog što je nova buba iznimno zanimljiva. To je prije svega činjenica što je automobil zamišljen kao vozilo 21. stoljeća - funkcionalno, komforno i štedljivo.
Baza na kojoj je izgrađena nova buba je podvozje novog golfa što je trebalo omogućiti pouzdanost i čvrstoću, ali i racionalniju proizvodnju. Karoserija je u potpunosti galvanizirana, tako da se na pohrđavanje davalo dvanaestogodišnje jamstvo. Dizajneri su bubu osmislili futuristički, no zadržala je i neka „starija“ rješenja, što daje dašak tradicije novom proizvodu. Zanimljivo je da se prva verzija ovog automobila iz 1994., nazvana „koncept 1“, ne razlikuje znatnije od izgleda novije bube. Vanjština je proračunata tako da u automobilu ima dovoljno mjesta za četiri osobe.
Unutrašnjost nove bube nije zaostajala za svjetski poznatim modelima automobila. Moderna automobilska filozofija – klima uređaj s filterima, audio uređaji, protuprovalni sustav, središnje zaključavanje, elektronički podizači prozora, činili su novu bubu funkcionalnom i poželjnom. Moguća joj je bila i doplata ABS-a, tempomata, kože, grijanih sjedala, itd.
Pogonski agregat je za razliku od stare bube bio sprijeda. Za pokretanje su bila izabrana dva agregata – snažni četverocilindrični dvolitreni benzinac koji razvija 115 „konja“ i klasični 1,9 litreni TDI s 90 konjskih snaga. Oba su motora bila opremljena s ručnim peterobrzinskim mjenjačem.
Orginalna izgleda, vrhunske kvalitete i slavne prošlosti, nova je buba imala dovoljno argumenata za upuštanje u borbu u segmentu tzv. masovnih vozila. Svjesni kako su napravili odličan automobil u Volkswagenu nisu previše brinuli o cijeni. U Americi je nova buba po prvi put puštena na tržište po cijeni od 15.200 dolara (benzinska buba). U Europi se nova buba počela prodavati od 1999. godine.