Vrijeme je novac, poznato je i tako točno. Živimo u užurbanoj svakodnevici i gotovo je nemoguće uskladiti sve potrebe i obveze. Posebno to znaju poslovni ljudi kojima se planovi mijenjaju iz sata u sat jer tako traže partneri i izazovi na koje se mora odgovoriti – odmah. Stoga je potražnja za sve bržim i ugodnijim načinima putovanja sve veća. Prepoznala je to agilna obitelj Vlašić, u čijem je vlasništvu prestižni zrakoplovni operater Air Pannonia sa sjedištem u Osijeku. Mnogi sanjaju o poduzetništvu i obiteljskom biznisu, ali možda se ne usude ili nemaju pravu informaciju. Obitelj Vlašić imala je san, ideju, znanje, ali u kupnju zrakoplova krenuli su uz ESIF pojedinačno jamstvo za koje su aplicirali putem HAMAG-BICRO-a, Hrvatske agencije za malo gospodarstvo i investicije. Bio je to pun pogodak!
Hrvatska kompanija s najvećom zrakoplovnom flotom
Biti dovoljno hrabar i odvažan te pokrenuti vlastiti biznis stav je kojim većina teži, međutim, malo je onih koji zaista odluče napraviti taj korak. Jedna od iznimki je Air Pannonia koja danas slovi za vodeću domaću kompaniju u okviru zrakoplovnog poslovanja. Vrijedna i uporna obitelj Vlašić ni iz čega je stvorila sve, a cjelokupnom korporativnom procesu razvijanja i unaprjeđenja itekako je doprinijelo ESIF pojedinačno jamstvo za koje je Air Pannonia aplicirala putem HAMAG-BICRO-a, čiji financijski instrumenti pomažu u mobilizaciji dodatnih izvora novčanog kapitala u svrhu prevladavanja tržišnih prepreka. Cilj je bio jasan: mala obiteljska tvrtka iz Slavonije postat će prepoznatljiv brend na europskom tržištu VIP avijacije. To se i dogodilo.
„Počeli smo s jednim poslovnim zrakoplovom, a sada ih imamo tri, što nas u Hrvatskoj čini specifičnom firmom s najvećom flotom. Ne bi to postigli bez pomoći HAMAG-BICRO-a koji nas je podržavao kroz sve razvojne faze. Iznos kredita bio je pozamašan te smo zbog toga još zahvalniji Agenciji što je prepoznala našu tvrtku kao klijenta koji će u budućnosti bez problema moći otplatiti taj kredit“, naglašava Jasna Vlašić, suvlasnica tvrtke Air Pannonia, dodajući da je uloga HAMAG-BICRO-a u projektima poput njihovog od iznimne važnosti, posebno kada se radi o poduzetnicima početnicima.
Prijevoz VIP korisnika ali i – organa
Osim prijevoza VIP poslovnih korisnika, kompanija Air Pannonia bavi se i servisiranjem aviona, testiranjem engleske jezičnosti pilota, prijevozom organa za transplataciju i školovanjem pilota. Posao koji traje 365 dana 24/7 i još malo više
Zrakoplovni sektor glasi kao zanimljiva i primamljiva industrija u kojoj se, prema riječima mnogih, „vrti novac“, no potrebno je skinuti ružičaste naočale i situaciju sagledati realno, smatra obitelj Vlašić. VIP tretman označava bolju, bržu i kvalitetniju usluge od prosječne, što podrazumijeva da cijeli sustav poslovanja mora biti na najvišoj mogućoj razini kako bi poslodavac mogao uspješno odgovoriti na zahtjeve i potrebe putnika i korisnika.
- Ono što treba naglasiti jest da klijent ne vidi naš trud i rad koji ulažemo u svaki let. Čistoća i održavanje prostora, unaprijed pripremljen catering, prilagodba vremena polijetanja i slijetanja prema željama gostiju i plaćanje pristojbi samo su neke od pojedinosti koje kontinuirano imamo na umu kako bi našim putnicima bilo što ugodnije. Dio smo iznimno zahtjevne branše u kojoj nema stajanja. Naš posao traje 365 dana u godini, - ističe gospođa Jasna.
Zaposlenici na prvom mjestu
Vrijeme pandemije i nepredvidljivih ekonomskih (najčešće) negativnih trendova reflektiralo se na mnoga poslovanja, pa tako i na djelovanje tvrtke Air Pannonia. Lockdown je inicirao veliki strah kod ljudi, što od bolesti, što od egzistencijalne krize. Upravo je zbog toga ključno misliti na ljude koji nas okružuju i o kojima, na kraju krajeva, ovisimo, smatra obitelj Vlašić.
- Zaposlenicima je trebalo pružiti osjećaj sigurnosti, što poduzetnika dovodi do situacije da mora širiti optimizam i u svakom trenutku misliti pozitivno. Zadovoljan zaposlenik najbolji je zaposlenik, a „ključ“ uspjeha upravo su odani i vrijedni djelatnici. Spletom okolnosti, mi smo na vrhuncu pandemije jednoj zaposlenici ponudili ugovor na neodređeno, a zaposlili smo i novog pilota. Plaću nismo smanjivali, već smo u teškim trenucima posegnuli za našim zalihama. Dobre zaposlenike treba sačuvati, a upravo je to jedna od mjera za razvoj čvrstog poslovanja“, zaključuje Jasna.
Još je mnogo planova koje si je poduzetna obitelj zacrtala. Uporni, hrabri i vrijedni kakvi jesu – oni će ih ostvariti. Jedan po jedan. Sve to da bi njihovi krajnji korisnici uvijek bili zadovoljni i bezbrižni uz Air Pannoniu.