Simbolika cvijeća

Ovo sigurno niste znali: Znate li da postoji cijeli bonton kulture poklanjanja cvijeća?

Simbolika cvijeća
Foto: Canva
1/3
07.09.2021.
u 09:54

Kultura poklanjanja cvijeća nastala je u Kini i Japanu, kao simbol izražavanja ljubavi prema partneru ili prijatelju, a u Europi se razvila krajem 18. stoljeća.

Bilo da se kupuje zbog želje za iskupljenjem, iz namjere da se nekoga zadivi, ili pak da se s nekm dostojno pozdravi – cvijeće je uvijek bilo univerzalno rješenje. Koliko je ono ukorijenjeno u kulturu pojedinih naroda pokazuje činjenica da svi važniji događaji naprosto ne mogu proći bez njega. Štoviše, čak je i nepristojno na pojedinim prigodama pojaviti se bez barem nekog buketa. Zašto je tomu tako? Što cvijeće uistinu predstavlja, te postoji li neki veći simbol od same ljepote latica?

Prema podacima stručnjaka, svaki cvijet ima određeno značenje. No, ono što je šire poznato jest da se ruža smatra kraljicom ljepote. Zbog lakšeg razumijevanja cvijeća i same kulture poklanjanja buketa, slijedi nekoliko zanimljivih činjenica o njemu.

Štiti od bolesti i zla

Lijepi, raskošni buketi često asociraju na vrlo važan dan u našim životima – vjenčanje. Poznato je da taj događaj u našoj zemlji ne prolazi bez raskošnih cvjetnih aranžmana, a mladenka obavezno nosi buket, kojeg kasnije baca sretniku ili sretnici u naručje.

Taj običaj vuče svoje korijenje iz davnina, kada se smatralo da vjenčani buket štiti od zlih duhova, nesreće i bolesti. Pritom, on postaje simbol života, ljubavi i raskoši. Ponegdje mladenka čak nosi i krunu izrađenu od cvijeća kako bi istaknula svoju ljepotu.

Kultura poklanjanja cvijeća nastala je u Kini i Japanu, kao simbol izražavanja ljubavi prema partneru ili prijatelju, a u Europi se razvila krajem 18. stoljeća.

Foto: Canva

Postoji li pravo vrijeme za cvijeće?

Važnost ove kulture dodatno ističe i činjenica da postoji čak i bonton poklanjanja cvijeća. Prema tom bontonu, cvijeće se poklanja ženi u čiju je gost kuću pozvan. Ako je pak riječ o službenoj večeri, na nju se cvijeće ne nosi, već se poklanja naknadno nakon večere. U pravilu, izbor je prepušten ukusima onoga tko cvijeće poklanja, no treba pripaziti na pakiranje.

Bonton poklanjanja cvijeća kaže da je buket nužno zapakirati u nešto što se lako stavlja u vazu, no da nikako ne smije biti u pitanju papir. Pravila također nalažu da bi u buketu trebao biti neparan broj cvjetova. Budući da postoji doista šarolika ponuda i vizualna raznolikost cvijeća, slijedi mali priručnik simbolike cvijeća

Simbolika cvijeća

Orhideja – znak prijateljstva

Žute ruže – izraz radosti, sreće i zadovoljstva prema prijateljima

Crvena ruža – izraz ljubavi

Bijela ruža – šalje poruku iskrenosti, čistoće, poštovanja, duhovitosti, spokoja

Ružičasta ruža – znači obožavanje, prijateljstvo, odanost

Narančasta ruža – posjeduje energiju, radost, život i priziva napredak

Suncokret – odanost i zajedništvo

Gloksinija – izraz prijateljstva i divljenje prema osobi

Žuti tulipan – izraz za osobu koja ima “sunčano blistav i ugodan osmijeh”

Solanum – znak je dugotrajnosti prijateljstva

'Cvijeće je lijepo pokloniti za bilo koju prigodu'

Unatoč detaljnom bontonu kulture poklanjanja cvijeća, cvjećarica Andrea Bukovec iz cvjećarnice IRA tvrdi kako pravila zapravo nema.

- Možete ga pokloniti bez ikakvog povoda. Svima će izmamiti osmjeh i sreću koja nam je u ovim izazovnim vremenima itekako potrebna.Cvijeće dokazano popravlja dan kako nama koji ga darujemo, tako i onome koji ga prima. Često osobe same sebi kupuju buket kako bi si uljepšale dan – pojašnjava nam Bukovec. Kaže, cvijeće jednako poklanjaju i muškarci i žene.

- Drago mi je da imamo tu kulturu poklanjanja cvijeća i da je razvijena.Nebitno da li se radi o jednom cvijetu ili većem buketu,ta je lijepa gesta uvijek dobrodošla. I pravila nema,netko voli šareno a netko decentno-sve je lijepo i u modi,stvar je samo ukusa – zaključuje. U izazovnim vremenima korona virusa, prodaja cvijeća doista jest pala, no, tvrdi Bukovec – u njihovoj se cvjećarnici promet čak i povisio.

Osim svježeg cvijeća, IRA nudi i raznovrsne cvjetne aranžmane te bogatu ponudu za dekoraciju doma
Foto: Cvjećarnica IRA

- Za vrijeme korona-krize posebno nam se povećala online prodaja preko web shopa u kojem u posljednje vrijeme imamo i ponudu svježeg cvijeća. Sretni smo a i možemo se pohvaliti da nam se promet povisio 64 posto u usporedbi s proteklom godinom – ističe Bukovec. Osim svježeg cvijeća, u cvjećarnici IRA možete kupiti i cvjetne dekoracije, te naručiti raznovrsne cvjetne aranžmane. Ako ni cvjetni bonton nije pomogao pri odluci koje je cvijeće pravo, Andrea ima rješenje.

- Na prvom mjestu su nam svakako želje naših dragih kupaca.,a kada je to potrebno, uz naš savjet ili preporuku uvijek dođemo do rješenja na obostrano zadovoljstvo. Izbor boje buketa i cvjetnih aranžmana često odražava osjećaje kupca, ili osobnost primatelja što je također velika pomoć u izboru.- pojašnjava.

Unatoč krizi koja se dogodila, Andrea Bukovec kaže – nema ni pomisli na zatvaranje.

- Uvijek morate imati najbolju ponudu i prilagođavati se situaciji.Mi smo nabavljali robu kao da kriza ne postoji i nismo dopustili da nas situacija u državi i svijetu obeshrabri, te tako umanji našu ponudu i kvalitetu – kratko odgovara Bukovec. Dodaje kako ih je upravo njihova borbenost, želja za radom, te ljubav prema poslu dovela do mjesta gdje jesu – jedan od najboljih izbora kada je u pitanju cvijeće ili uređenje doma.

A1 uvelike olakšava poslovanje

A1 svojim modernim uslugama i pogodnostima pomaže, kako građanima, tako i malim, srednjim i velikim poduzetnicima. Njihova tehnologija uvelike olakšava poslovanje, a naročito u izazovnim vremenima.

Sadržaj nastao u suradnji s A1.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije