– Otvaranjem tržišta kreditnog osiguranja među tvrtkama za dvije do tri godine smanjuje se broj nebonitetnih kupaca i gubici vezani uz naplatu – poručio je na predstavljanju usluge osiguranja potraživanja Tonči Barbić, direktor prodaje za Hrvatsku tvrtke Coface. U nas se godinama bave bonitetnim informacijama i naplatom potraživanja, a ulaskom u EU otvorili su novo tržište. Cilj im je sigurnija trgovina.
– U trenutku zastoja plaćanja obavještavamo i sve ostale korisnike koji rade sa spornim kupcem. Da bi zadržao bonitet kod klijenata, mora platiti. Osiguravamo ranu informaciju, što je važno, jer u Hrvatskoj zastoj plaćanja kod kupca nastupa četiri do šest mjeseci prije blokade – ističe Barbić te otkriva da se globalno 80% svih poduzeća suočava s nenaplaćenim potraživanjima, a lani je u EU šteta od nenaplaćenih računa iznosila 340 milijardi eura. Coface u slučaju neplaćanja nadoknađuje do 90% potraživanja, najkasnije po isteku pet mjeseci tijekom kojih pokušava naplatiti dug.