Tjedan potrošača

Potrošači se najviše žale na loše uređaje, internet i mobilne usluge

Martina Dalić
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
14.03.2018.
u 08:50

Ministarstvo se nada da će uskoro biti šest savjetovališta za potrošače, a u zagrebačkom bi trebao raditi i savjetnik za financije

Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta pojačalo je aktivnosti u tjednu zaštite prava potrošača kako bi više komuniciralo o pravima koje imaju građani nezadovoljni uslugama ili robama koje su konzumirali. Na temelju istraživanja koje je Ministarstvo provelo može se zaključiti da su potrošači u Hrvatskoj najviše prigovora uputili zbog neispravnosti elektroničkih proizvoda, ali i elektroničkih komunikacija, odnosno telekomunikacijskih usluga i usluga interneta.

Na te se usluge i robu odnosi čak 40 posto od oko tisuću prigovora koje pristignu u Centar za zaštitu potrošača tijekom godine. Raste i broj pritužbi u online-trgovini. Naime, kako raste broj korisnika online-trgovine, tako raste i broj nezadovoljnika tim uslugama.

Ministarstvo stoga podsjeća da građani koji nisu zadovoljni proizvodom i koji žele povrat proizvoda, u slučaju da im trgovac ne želi vratiti novac, mogu pomoć potražiti u Centru za zaštitu potrošača, koji je lociran u samom Ministarstvu, a koji je europsko tijelo koje surađuje sa sličnim tijelima u zemljama podrijetla trgovca. Ranije pokrenut projekt Ministarstva, registar “Ne zovi”, u koji se mogu upisati građani koji ne žele da ih zovu u sklopu prodajnih i marketinških kampanja, prikupio je gotovo 32 tisuće članova koji su zaštićeni od telefonske prodaje jer trgovci ne smiju zvati ljude koji su u tom registru.

Zanimljivo je da je najmanje prigovora bilo na prehrambene proizvode, iako kupci čak i u slučaju da je riječ o toj vrsti robe, kao i svim ostalima koje nemaju jamstveni list, mogu u slučaju nezadovoljstva tražiti zamjenu ili pak povrat novca. O tome i mnogim drugim pravima potrošača uskoro će se građani moći raspitati i u savjetovalištima za potrošače. Ministarstvo se nada da će ih do kraja godine biti šest, a zagrebačko savjetovalište trebalo bi imati i savjetnika za financijsku pismenost.

Komentara 4

BL
bljak007
10:19 14.03.2018.

Šest savjetovališta, da ste prava vlada, donijeli bi pod hitno zakon i smanjili cijene usluga i pružatelj bi morao popraviti kvalitetu usluga i proizvoda.

DU
Deleted user
09:10 14.03.2018.

dalicka tebi nije nista skupo... a za 80% hrvata sve je skupo i preskupo posebno roba z kvalitete iz inozemstva koju mi placamo kao da je suho zlato... sti je sa agrokorom....bankrot.. likvidacija....

Avatar BrankoM
BrankoM
08:07 15.03.2018.

(1)Šest savjetovališta za potrošače !? Ma da ih je šezdeset i šest pa i više, nema pomoći. Zašto? Zato što je sve je po proceduri, sve je po zakonu, nitko nije kriv jer je sam sustav kriv. Ispada da jee ostvarivanje prava proizvod države koji je stavljen na slobodno tržište i tko ga može kupiti može a tko ne može ne može. Konkretno: Za početak reforma po pitanju rada Državne agencije HAKOM-a. Zašto baš HAKOM? Pa zato što zavrjeđuje punu pažnju s obzirom na činjenicu da ima regulatornu ulogu nad tržištem od gotovo 4,5 milijun korisnika elektroničkih komunikacijskih usluga, a isto tako u tom području ima relativno najveći broj žalbi od strane građana. Ono što zanima građane i što je bitno za njih kao korisnika usluge je pitanje pritužbi na uvećani iznos računa.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije