Otvaranjem prvog HoReCa centra u Splitu Velpro se jače okrenuo sektoru hotela, restorana i kafića, okupivši i male i obiteljske hotelijere i hrvatsku proizvodnju s kojima diže udjele domaćih proizvoda u turizmu. O tome kakvi su im planovi, na kakve kupce računaju... razgovaramo s predsjednikom uprave Velpro-centra Draženom Kocijanom.
HoReCa centar u Splitu nova je stranica u poslovanju Velproa. Što ste htjeli postići?
Velpro je sigurno najjača tvrtka u Hrvatskoj za veleprodaju i distribuciju prema malim trgovcima i HoReCa kanalu. Stoga nam je značajan iskorak prema HoReCi strateški cilj s kojim ćemo se kroz unapređenje distribucije i usluge, proširenjem prodajnih kapaciteta i asortimana svježeg mesa, voća i povrća, ribe... i uvođenjem HACCP sustava približiti tom tržištu i postati vodeći igrač. Ideja HoReCa centara je biti što bliže kupcima, restoranima i kafićima, koji sad mogu nadopuniti zalihe kad im odgovara.
Držite li baš sve što je potrebno jednom ugostitelju ili hotelijeru?
Nudimo više od 12.000 artikala i možemo zadovoljiti najrazličitije potrebe. Dokaz je i naša suradnja s restoranima koji pripremaju sushi i ostalu japansku i internacionalnu hranu pa traže vrhunsku svježu ribu i meso, voće i povrće iznimne kvalitete i svježine te specifične začine. Glavni smo izvor nabave restoranima koji pripremaju steakove. Opremamo i neke od najboljih hotela i kafića.
U kojem opsegu surađujete s domaćim proizvođačima?
U našem asortimanu većinom je hrvatska proizvodnja, naročito svježa hrana i ostala prehrana. Ugovaramo i potičemo domaću proizvodnju. Potpisali smo sporazum s AgroFructus grupom zbog kojeg su hrvatski poljoprivredni proizvodi, voće i povrće sastavni dio ponude hotela i restorana u Hrvatskoj.
Koliko imate kupaca?
Velpro posluje s više od više od 11.000 kupaca iz segmenta trgovaca, hotelijera, kafića i restorana kao i javnog sektora. Trećinu prihoda čine nam, s gotovo milijardu kuna, HoReCa kupci.
Na tom je tragu i potpisan ugovor s Nacionalnom udrugom obiteljskih i malih hotela?
Želimo unaprijediti suradnju s malim hotelima, u čemu smo u prvom polugodištu zabilježili porast prodaje od 20%. Procjenjujemo da će malih obiteljskih hotela svake godine biti sve više, što i mi podržavamo snižavanjem cijena od 3 do 5 posto.
Koliko su mali trgovci zastupljeni u poslovanju Velproa?
S njima kontinuirano proširujemo partnerski odnos. Nedavno smo potpisali i sporazume s udrugama malih trgovaca iz svih regija Hrvatske, a u programu Plus Marketa više je od 500 trgovaca s 1100 prodajnih mjesta. Cilj projekta je jačanje položaja malih trgovaca i jačanje kroz zajednički brend, a time i unapređenje hrvatske trgovine i proizvodnje.
Kakvi su vam dalji planovi i poslovna strategija za Velpro?
Cilj je dati maksimalnu podršku kupcima. Trgovcima dati alate, povoljne cijene i asortimane, a HoReCa kupcima najkonkurentnije cijene i najkvalitetniji asortiman. Danas se pod brendom Velpro u Hrvatskoj, Srbiji i BiH ostvaruje najveći veleprodajni promet u regiji. Ove će to godine biti više od 7,5 milijardi kuna. Uskoro otvaramo i Velpro centre u Sloveniji, tako da ćemo promet u regiji vrlo brzo udvostručiti na 15 milijardi kuna.
>> Obiteljski hoteli i Velpro zajedno dižu udjele domaćih proizvoda u turizmu