Coca-Cola je jedan od najvrednijih globalnih brendova, a u Hrvatskoj je prisutna već gotovo pola stoljeća. Kakva je trenutačno pozicija ove tvrtke na hrvatskom i regionalnom tržištu te kakve su perspektive proizvođača bezalkoholnih i gaziranih pića genralno, razgovaramo s novom regionalnom direktoricom Coca-Cole HBC, Ružom Tomić Fontanom.
Osjećate li pritisak na čelnoj poziciji Coca-Cole u regiji jer se tvrtke poput vaše uvijek u javnosti promatraju kroz posebnu prizmu?
Osjećam odgovornost jer je Coca-Cola jedan od najjačih globalnih brandova i neupitni lider na hrvatskom kao i na slovenskom te tržištu BiH. Biti na čelu takve kompanije je pozicija koju svaki menadžer može samo poželjeti.
Za mene to znači da dobivam priliku voditi iznimno talentiran i uspješan tim, mogu dalje učiti i raditi s izvrsnim ljudima i implementirati u poslovanje najbolje svjetske prakse kao dio velikog, međunarodnog sustava. Osobito sam zadovoljna što mi je pripalo to zadovoljstvo pa i čast da budem na čelu kompanije u trenutku kada će ona obilježiti 50 godina poslovanja u Hrvatskoj. Naime, prva bočica Coca-Cole u Zagrebu je proizvedena 1968.
Uoči te obljetnice predstavili ste i Studiju o socioekonomskom utjecaju vašeg poslovanja na hrvatsko gospodarstvo ?
Studija rađena prema međunarodno priznatoj metodologiji obuhvatila je uz izravan utjecaj i doprinos Coca-Cole HBC Hrvatska i Coca-Cole Adria i neizravan doprinos koji se realizira kroz suradnju s partnerima tj. poslovanje naših 1100 dobavljača i 32.800 kupaca te njihovih dobavljača u Hrvatskoj. Ukupna vrijednost izravnog i neizravnog doprinosa Coca-Cole u obliku plaća, poreza i dobiti u 2016. je iznosila 1,8 milijardi kuna što je 0,5 % ukupnog iznosa BDP-a.
Svakom kunom dodane vrijednosti koju izravno stvaramo podržavamo stvaranje još 7 kuna dodane vrijednosti u hrvatskom gospodarstvu, a svako radno mjesto u Coca-Coli podržava još 18 radnih mjesta unutar našeg lanca vrijednosti. Studija je također potvrdila ono što znamo i mi i svi drugi koji posluju u Hrvatskoj, a to je visoko porezno opterećenje. Od ukupnoga doprinosa Coca-Cole BDP-u na porezne prihode otpada 65 posto. To je više nego u drugim zemljama u kojima Coca-Cola posluje.
Gdje očekujete da će u sljedećem razdoblju biti vaš poslovni fokus?
Fokus je uvijek bio isti – na potrošače i njihove potrebe i suradnju s kupcima, lokalnom zajednicom uz još veće investicije u razvoj naših ljudi. Ponudu prilagođavamo novim trendovima i nastavljamo širiti ponudu pića. U Hrvatskoj nas raduje povratak potrošačkog optimizma i najave o nastavku gospodarskog rasta. Voljeli bismo i da se najave Vlade o poreznom i neporeznom rasterećenju tvrtki realiziraju. To bi i nama i drugim tvrtkama otvorilo mogućnosti za veće iskorake i investicije.
Koliko je Coca-Coli danas društveno odgovorno ponašanje imperativ poslovanja?
Coca-Cola je jedan od predvodnika društveno odgovornog i održivog poslovanja globalno, ali i u Hrvatskoj. Coca-Cola HBC A.G., naša matična tvrtka, industrijski je lider prema Dow Jonesovu indeksu održivoga razvoja u poslovanju. Upravo je, četvrtu godinu zaredom, proglašena svjetskim predvodnikom u održivome poslovanju u kategoriji proizvođača pića. U proteklih deset godina u Hrvatskoj smo potrošnju energije za litru proizvedenog pića smanjili za 20%, vode za 18%, a ispuštanje ugljičnoga dioksida za 29%. Također, u različite projekte u zajednici u proteklih pet godina uložili smo devet milijuna kuna.
Ženama dajemo ravnopravne prilike za karijeru
Coca-Cola u Hrvatskoj već neko vrijeme ima žene na top pozicijama. Je li to neki globalni korporativni princip ili su se ovdje tako poklopile stvari?
Uz to što je naš cilj svakome zaposleniku omogućiti da dosegne svoj puni potencijal, Coca-Cola prepoznaje i važnost jednakih prilika za sve svoje zaposlenike bez obzira na spol, dob, rasu. To za nas nisu samo prazne riječi već nešto što kompanija živi. U tom smislu, žene u Coca-Coli više nego drugdje, dobivaju ravnopravne prilike za profesionalno napredovanje i razvoj karijere. U nekom trenutku stvari su se posložile tako da je cijela uprava u Coca-Coli HBC Hrvatska bila ženska što je iznimno rijetka situacija. Žene općenito, usprkos neupitnom napretku, još uvijek nemaju iste prilike i punu ravnopravnost s muškarcima na profesionalnom planu.
na čemu je ova