Novinske naklade u svjetskim razmjerima rastu, a oglasni prihod najveći je u posljednje četiri godine, objavila je jučer Svjetska novinska udruga (WAN) na 59. svjetskom novinskom kongresu i 13. svjetskom uredničkom forumu koji se održavaju u Moskvi i u čijem radu sudjeluje više od 1700 izdavača, urednika i drugih novinskih stručnjaka iz 110 zemalja. WAN izvještava da je globalna prodaja novina u protekloj godini rasla 0,56 posto, a u posljednjih pet godina rasla je šest posto.
Kad bi se tim podacima dodala naklada besplatnih novina, onda bi rast lani bio 1,21 posto, odnosno 7,8 posto u posljednjih pet godina. Besplatne dnevne novine danas čine šest posto globalne novinske naklade, a u Europi čak 17 posto. Oglasni prihod u dnevnim novinama koje se kupuju porastao je u posljednjoj godini 5,7 posto i 11,7 posto u posljednjih pet godina. Broj čitatelja novinskih web stranica također zamjetno raste, 8,71 posto u 2005. i 200 posto u posljednjih pet godina.
Najveći rast prodaje novina i dalje je u Aziji, slijede Južna Amerika i Afrika, a pad naklade bilježe Europa, Sjeverna Amerika te Australija i Oceanija. Više od 439 milijuna ljudi u svijetu kupuje novine svaki dan, što znači da više od milijardu ljudi te novine i pročita. Prije pet godina novine je kupovalo 414 milijuna ljudi.
Novine povećavaju i šire svoj doseg koristeći se novim distribucijskim kanalima i dokazuju da se odlično nose sa sve većom medijskom konkurencijom rekao je Timothy Bolding, izvršni direktor WAN-a.