Inače g. Pavlov svoju strast za stvaranje korisničke vrijednosti kroz inovacije nastoji pretočiti i na druga polja te je preko različitih udruženja povezan s kolegama iz struke gdje nastoje standardizirati i olakšati procese najma vozila te stvoriti dodatnu vrijednost relano za sve turiste u Hrvatskoj i šire koji koriste uslugu najma.
Kao ste došli na ideju za razvoj aplikacije?
Prva stvar koja mi je godinama trn u oku je proces pregleda vozila prije i poslije najma ( check in- check out) koji se usprkos razvoju tehnologija i dalje radi u papirnatom obliku gdje naravno nije moguće u potpunosti točno označiti stanje vozila prikazano preko vektorske grafike vozila, ma kako god ona detaljna bila nažalost izaziva neželjene posljedice.
Dakle, pojavio se izazov kako što bolje i preciznije kontrolirati eventualne štete na vozilima i na taj način uspostaviti što transparentniji odnos s klijentom-korisnikom.
Ideja kojom sam se vodio krenula je iz sfere kako zadovoljiti klijenta i svojim procedurama povećati povjerenje a zaključak je bio digitaliziranje dokumentacije.
Papirnata dokumentacija je dakle tu od početaka rent a car usluge i kako utječe na zadovoljstvo klijenta?
Da, nevjerojatno je da se tehnologije mjenjaju, posebno u posljednjih 20-ak godina imamo veliki iskorak na ovom području, dok smo mi ostali zatočeni s papirnatim formularima i potencijalnim nejasnoćama za najmoprimca i najmodavca.
Kao posljedica loše dokumentacije i procedura bili su problemi izračuna cijene šteta, troškova i kalkulacije šteta i na kraju i nezadovoljni klijenti a s druge strane za organizaciju ovakve procedure rezultiraju povećanim troškovima kroz neprijavljene štete, umanjenu vrijednost voznog parka i općenito velikim troškovima za vlasnike flota.
Iz gore navedenih razloga sam došao na ideju da kreiram proizvod koji bi u potpunosti pokušao ukloniti navedene boljke, smanjiti prigovore klijenata i nepredviđene troškove te povećati- poboljšati korisničku podršku.
Najveći izazov je bio pronaći iskusnog i pouzdanog partnera koji je radio na kompleksnim projektima koji može sa svojim znanjem i iskustvom moje ideje pretvoriti u stvarnost. Tako je u suradnji s tvrtkom i našom product managericom Andreom Grisogono koja je ima iskustva rada na velikim međunarodnim projektima a na sreću isto tako iz Hrvatske, rođeno inovativno rješenje REEL -Vehicle Condition Manager.
Što je zapravo REEL -Vehicle Condition Manager?
REEL je mobilna aplikacija koja je svjetlo dana ugledala prije tri mjeseca i po mom znanju prvi je prozvod takve vrste iz Hrvatske koji je prihvaćen i dostupan za download u trgovinama za iOS i Android smartphone korisnike bilo gdje u svijetu. Trenutno aplikaciju uz NOVA rent a car testira i koristi više od 85 korisnika diljem svijeta a na tržištu je svega nekoliko mjeseci, stoga moram priznati da smo napravili dobar proizvod sudeći po feedbacku. Isto tako ekipa iz NOVA RENT A CAR predvođena produkt managericom Andreom Grisogono i direkorom Rino Pavlov posljednjih nekoliko mjeseci su aktivni na nekoliko međunarodnih natjecanja gdje su već sada osvojili zavidne rezultate na polju inovativnosti te izabrani za finalistu međunarodnog projekta „Get in The Ring 2020“ gdje su okupljeni najbolji svjetski startup-ovi.
Kod razvoja smo vodili računa o svim tvrtkama koji se bave flotama, tako da je aplikacija već sada zanimljiva svima koji imaju više korisnika jednog vozila od taxi službi preko auto kuća i zamjenskih vozila i osiguravajućih kuća do tvrtki koje imaju vozni park za svoje djelatnike, tako da aplikacija ima bezbroj mogućnosti koje se lako prilagode potrebama korisnika.
Dakle REEL je aplikacija gdje djelatnik tvrtke, u našem slučaju za najam vozila, uz prisustvo klijenta digitalno dokumentira eksterijer i interijer vozila putem slika i videa visoke rezolucije. Na ovaj način imamo transparentnu sliku/stanje vozila prije nego što se stranka odveze s parkinga.
Na koji način se koristi aplikacija?
Iskustvo je pokazalo daje teško i netransparentno procijeniti štetu s jednog lista papira a i vrlo često se dogodi da je tvrtkama za najam teško i utvrditi sve detalje oko nove štete. Najveći trošak za bilo koju tvrtku je nezadovoljan klijenta najveći prijepori se stvaraju upravo iz eventualnih šteta koje se kao što je svima jasno mogu dogoditi sa i bez znanja vozača, dakle ne nužno na cesti u prometu a da i dalje budu odgovorni za njih. Ovako imamo situaciju kada možemo reći da slika vrijedi 1000 riječi a kao dodatak tome možete zamisliti što donosi jednominutni video koje uz slike nudi naša aplikacija.
Stranke su sigurne da s transparentnom digitalnom dokumentacijom neće biti terećene za trošak za koji nisu odgovorni a koji se mogao dogoditi dok je vozilo bilo u njihovom posjedu. S druge strane tvrtka ima pojednostavljenu i sigurnu proceduru gdje sa sigurnošću može potvrditi da je naprimjer i kolega u drugom uredu svoj posao napravio u potpunosti.
Sami proces se radi kao i kod standardnog pregleda tzv. Back to Back gdje se cijelo vozilo snima uokolo. Čak i u slučaju mraka agenti imaju mogućnost jednostavno upaliti svijetlo na svom smartphone-u ili tabletu te tako pregedati vozilo i u tim uvjetima. Po završetku pregleda stranka potpisuje report te mu se kopija sa svim detaljima po želji proslijeđuje na email. Na povratku se vozilo ponovno pregledava ali onda već imamo detaljnu digitalnu dokumentaciju za usporedbu.
Aplikacija REEL ima mogućnost pregleda kilometara i goriva, stanja interijera vozila i opreme, guma i slično. Ovako dokumentiranim detaljimase naslanjamo isključivo na činjenice a ne na sjećanje ili angažiranost pojednica. Isto tako u realnom vremenu s vremenskim potpisom kada zaprimimo vozilo posjedujemo i imamo uvid u sve relevantne podatke bitne za administraciju šteta i za osiguranje koji su spremljeni, dostupni i sigurni kroz korisničko sučelje. Ovako svi angažirani odjeli mogu pregledati i vidjeti sve detalje vezane za prijašnje štete kao i za aktualno stanje vozila.
Mislite li da će se tehnologije mjenjati u slijedećem periodu?
Zaključak je da nove tehnologije idu brzim korakom prema naprijed, stoga sve tvrtke koje vode brigu o svojim materijalnim resursima, smanjenju izgubljene dobiti, povećanju profitabilnosti i što jednostavnijem i transparentnijem poslovanju bi trebale zaboraviti preglede vozila po sjećanju i neurednu papirologiju te biti u koraku s inovacijama na tržištu. Dakle, u slijedećih nekoliko godina moja pretpostavka da će ovaj način pregleda vozila biti uobičajan.
Kada se sjetimo da je svega prije nekoliko godina slanje dokumenta preko fax uređaja bilo standard a danas više manje neprihvatljivo, shvatit ćete kako će tehnologije ovog tipa igrati značajnu ulogu u automatizaciji procesa i u vrlo skoro vrijeme cijeli proces će stranka autonomno raditi bez prisustva agenta za najam vozila.
NOVA rent a car je tvrtka koja je se u proteklom periodu pokazala kao uspješan partner za kratkoročni i dugoročni najam vozila pravnim i fizičkim osobama. Ponose se nizom nominacija i priznanja od strane korisnika, djelatnika iz branše kao i novinara iz auto industrije. Na tržištu posluje od 2009. godine s uredima na svim većim zračnim lukama i gradovima (Zagreb, Pula, Opatija, Zadar, Šibenik, Trogir, Kaštela, Split, Makarska i Dubrovnik).
Za više informacija kontaktirajte nas na 072 535 535 ili posjetite www.novarentacar.hr
- Reel mobilna aplikacija je odobrena i nalazi se na App Storeu (iOS)
- Reel mobilna aplikacija je odobrena i nalazi se na Play Storeu (Android)
- Web gdje buduci korisnici mogu pristupiti i zatražiti demo