“Jednom je partneru-vozaču pukla guma kad je u Zagrebu preuzeo vožnju do aerodroma muškarca iz Dubaija. Morao je stići na avion pa sam brzo stigao i prevezao ga na vrijeme do aerodroma. Upravo to je poslovna filozofija Ubera kako je ja vidim – brza, sigurna i fleksibilna usluga, priča 23-godišnji Damir, student prava i partner platforme Uber u Hrvatskoj.
Damir je fleksibilan poslovni model Ubera pretvorio u vlastiti biznis. S ocem je krajem 2016.godine započeo suradnju s Uberom. Postali su njihov preporučeni partner koji zapošljava ostale partnere-vozače koji imaju fleksibilno radno vrijeme i tjedne isplate.
U posljednje dvije i pol godine, dakle od ulaska na hrvatsko tržište, Uber je otvorio više od tri tisuće novih radnih mjesta po čemu je među rekorderima u zemlji. Samo u posljednjih godinu dana zbog velike potražnje korisnika za uslugom i širenja u sedam hrvatskih gradova Uber je udvostručio broj partnera vozača sa 1.500 vozača koliko su imali krajem prošle godine do sadašanjeg broja, a procjenjuju da je potencijal u naredne dvije godine još 10.000 novih radnih mjesta u Hrvatskoj.
Hrvatski građani žele koristiti digitalne usluge kao što je Uber. Istraživanje koje je provela Digitalna Hrvatska pokazalo je da više od 81 posto hrvatskih građana podržava digitalnu transformaciju društva, a više od 88 posto želi modernije zakone koji će omogućiti korisnicima pružanje svakodnevnih usluga putem elektroničkih aplikacija. Istraživanje je potvrdilo da korisnici žele pristup internetu u svako vrijeme i gdje god se nalaze. Žele inovativne, digitalne, sigurne, uvijek dostupne i jeftinije usluge.
Digitalizacija je ušla u svakodnevne živote, potaknula tržišno natjecanje i donijela nezaustavljive promjene. Uber je postao jedan od globalnih predvodnika i simbola te digitalne transformacije.
U Hrvatskoj su promjene koje je donio Uber višestruke. Analiza poslovanja Ubera, od kada je stigao u Hrvatsku u listopadu 2015.godine, pokazuje dvije ključne činjenice utjecaja na ekonomiju. S dolaskom Ubera poraslo je ukupno tržište prijevoza jer su aplikaciju počeli koristiti i oni koji se prije toga nisu vozili taksi prijevozom. Istraživanje je pokazalo da oko 40 posto korisnika Ubera prije dolaska te aplikacije u Hrvatsku nisu koristili tradicionalne taksi usluge.
Razlozi su jeftinija i dostupnija usluga. Drugo, Uber je s više od tri tisuće novih radnih mjesta među liderima po novom zapošljavanju. Lista 500 najboljih hrvatskih kompanija koju objavljuje Lider u suradnji s Bisnodeom pokazuje da su u 2016.godini najviše zapošljavale Agencije za privremeno zapošljavanje koje su tek posrednici prema tvrtkama. Od prva tri mjesta liste čak dva drže upravo agencije za privremeno zapošljavanje. Na prvom je mjestu Electus DGS sa 1189 zaposlenih u 2016.godini, druga je Zagreb-Montaža sa 723 otvorena radna mjesta, dok je treća također agencija za privremeno zapošljavanje Smart Flex sa 687 radnih mjesta.
Meni je Uber omogućio priliku za vlastiti posao. Nekoliko tisuća ljudi pronašlo je posao tako da vjerujem da je unaprijedio i hrvatsko gospodarstvo – kaže Damir.
Da su korisnici dobili uslugu kakvu žele dokazuje brojka od nedavno globalno premašenih pet milijardi vožnji putem Uber aplikacije. U Hrvatskoj je trenutno više od 150 tisuća aktivnih korisnika koliko ih u Hrvatskoj koristi usluge 3000 Uberovih partnera koji su time pronašli jedini ili novi izvor prihoda.