Sanda Bravar Radizlović direktorica je Turističke zajednice Umaga, grada u kojem će se 11. i 12. svibnja održati prvi nacionalni festival oglašavanja IdejaX.
Kako ste se odlučili ući u partnersku suradnju s nacionalnim festivalom oglašavanja IdejaX?
Budući da smo prošle godine s Udrugom AMC, direktorica koje je Mia Pećina, započeli suradnju na projektu Adria Music Festivala, a ta se suradnja pokazala izuzetno uspješnom jer je manifestacija Adria Music Conference dobila nagradu Zlatna koza žirija Turističke zajednice Istarske županije kao najoriginalnija nova manifestacija u Istarskoj županiji u sektoru turizma, odlučili smo se prihvatiti ponuđenu partnersku suradnju i u projektu IdejaX u 2012. Na prvom festivalu oglašavanja u Zagrebu bilo je oko 1200 sudionika iz cijele regije, a to je vrlo interesantna brojka u terminu predsezone, a i ugodno je imati toliko ljudi iz sektora oglašavanja u Umagu.
Koliko je značenje ovakvog festivala za lokalnu zajednicu?
Uz kreiranje novog motiva dolaska u terminu predsezone, čime se generiraju nova noćenja, Umag postaje vidljiviji i prepoznatljiviji u segmentu organiziranja velikih konferencija, što otvara mogućnost organizacije novih festivala u terminima izvan ljetnih mjeseci. Nadalje, u najavama samog projekta ističe se destinacija Umag kao mjesto održavanja festivala, što je dodatni PR za Umag. Osim toga, uvjereni smo da će veći dio sudionika moći provjeriti što to Umag, odnosno područje sjeverozapadne Istre, nudi u segmentu gourmeta budući da je upravo gourmet jedan od proizvoda (uz biciklizam, wellness, nogomet i tenis) na kojima gradimo konkurentnost destinacije na turističkom tržištu. Veliki broj vrhunskih restorana, proizvođača maslinova ulja i vina nalazi se upravo na našem području, a njihova su vrata otvorena za sve gourmet znalce ili one koji to žele postati.
Svakome njegova pozicija
Ulažete li u oglašavanje na domaćem i stranim tržištima podjednako te koristite li različite medije u komunikaciji s potencijalnim gostima u inozemstvu?
S obzirom na činjenicu da je udio noćenja domaćih gostiju u ukupnom broju realiziranih noćenja bitno manji u odnosu na naša glavna emitivna tržišta (Hrvatska 6,62%; Slovenija, Njemačka, Austrija i Italija – 69,5%) moramo reći da su ulaganja u oglašavanje veća na stranim tržištima nego na domaćem. Što se tiče medija koji se koriste, u posljednjih je nekoliko godina došlo do bitnih promjena u načinu na koji se komunicira s potencijalnim gostima. Naime, u ne tako davnoj prošlosti glavni su oblici prezentacije turističke ponude bili tiskani mediji (brošure, zakup oglasnih prostora u novinama i sl.), posjeti velikim turističkim sajmovima ili spotovi na televiziji, dok se u novije vrijeme velik dio promocije radi on-line. S promjenama navika potencijalnih klijenata mijenjanju se i oblici komunikacije i prezentacije ponude destinacija.
Može li se kvalitetnim planiranjem marketinških aktivnosti povećati broj noćenja u turizmu?
Kvalitetno planiranje marketinških aktivnosti, čime bi se mogao podići broj noćenja u turizmu, usko je vezano uz definiranje proizvoda i događanja kojima želimo privući gosta na dolazak upravo u našu destinaciju. U konačnici to znači da moramo prestati svaštariti i na pitanje što vaša destinacija suvremenom turistu nudi odgovarati: sve. Kada se radila analiza resursa na području klastera sjeverozapadne Istre na destinacijskim menadžment marketing radionicama bili su prisutni predstavnici javnog (predstavnici gradova i općina, Turističke zajednice Istarske županije) i privatnog sektora (hotelske kuće), a preko predstavnika Turističkih zajednica Umaga, Novigrada, Brtonigle i Buja bili su zastupljeni njihovi članovi (privatni iznajmljivači, mali obiteljski hoteli, restorateri i drugi). Osnovna je ideja bila da, uz jasnu distinkciju proizvoda usuglašenih na nivou strategije klastera, svaki dionik zauzme svoju poziciju u klasteru pritom ne ugrožavajući poziciju drugih dionika. Time je ostvaren temelj za razumijevanje efekata sinergije snaga i resursa te je postavljena platforma za daljnje aktivnosti na nivou klastera.
Ključan e-marketing
Mogu li društvene mreže biti korištene u promociji turističke destinacije? I na koji način? Koristi li TZ Umaga društvene mreže za promociju destinacije?
Novi gosti – novi oblici komunikacije. Važnost interneta neupitna je u svakom pogledu, a i jedan je od osnovnih zaključaka destinacijskih menadžment marketing radionica bio da je upravo e-marketing ključni element uspjeha klastera. Nova tehnološka dostignuća nude nove mogućnosti promocije destinacije, a korištenje društvenih mreža je sigurno jedan od novih oblika realizacije promotivnih aktivnosti na suvremenom turističkom tržištu. Protekle je godine uspostavljen centralni web portal na razini klastera Umag, Novigrad, Brtonigla i Buje www.coloursofistria.com na kojem je prezentirana kompletna ponuda klastera, a na kojem se i društvene mreže koriste za promociju ponude. Ponuda destinacije Umag prezentirana je i na centralnom web portalu Turističke zajednice Istarske županije www.istra.hr koji također koristi društvene mreže za prezentaciju ponude Umaga, odnosno Istre u cjelini.
Sanda Bravar Radizlović: Prepoznat će Umag po IdejiX
Takav festival u predsezoni kreira novi motiv za dolazak u Istru, a i priliku gourmet znalcima
Još nema komentara
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.