Iako su ukupni prihodi Zračne luke Zagreb u 2012. godini manji u odnosu na 2011. za 10 milijuna kuna odnosno 3,2 posto, a dobit je pala čak 75 posto, na 4,5 milijuna kuna, predsjednik i član uprave te tvrtke u većinskom državnom vlasništvu, Miroslav Drljača i Tonči Peović, ipak su zatražili od Nadzornog odbora isplatu bonusa za prošlu godinu u iznosu od 50 posto svojih godišnjih bruto plaća.
Odbijenica NO-a
Oni imaju mjesečnu plaću u iznosu od oko 40.000 kuna bruto, pa bi u slučaju isplate bonusa svakom od njih pripala nagrada od oko 250.000 kuna. Drljača i Peović su NO-u poslali prijedlog o isplati stimulativne nagrade 12. lipnja, a u njemu navode da su se ostvarila dva od četiri uvjeta za isplatu bonusa. Tako se hvale da je broj putnika u ZLZ-u lani porastao jedan posto te da je operativna dobit veća od pet posto ukupnih prihoda. Ostala dva kriterija – porast prihoda i vrijednost imovine – u 2012. nisu ostvareni.
Iako su svom prijedlogu uprava navodi da je ostvarena operativna dobit, u odgovoru Večernjem listu tvrdi da je lani nije bilo! Također, Drljača i Peović tvrde da nije točno da traže isplatu bonusa, iako je Večernji list u posjedu faksimila njihova prijedloga NO-u da im se isplati pola milijuna kuna. NO je odbio uvrstiti taj prijedlog na dnevni red i sve je prebacio na skupštinu ZLZ-a.
Ulaganje u ljude
ZLZ je, usto, imao lani i porast rashoda 2,2 posto, a pao mu je broj operacija zrakoplova 7,8 posto. No zato su na Plesu porasli troškovi za dnevnice i službena putovanja, i to 17 posto, na milijun kuna. Uprava to obrazlaže ispitivanjem tržišta i time da su neki od njezinih članova članovi međunarodnih organizacija pa zato često putuju. A na Plesu su porasli i troškovi stručnog obrazovanja i odlazaka na seminare, i to 43 posto, pa su lani na to potrošili gotovo milijun kuna. U Upravi ZLZ-a za te troškove kažu da ulaganje u ljude obrazovanjem i stjecanjem kompetencije smatraju investicijom, a ne troškom.
>>Zračna luka Zagreb: Francuzi na gradilište dovode Turke i Belgijce
A reprezentaciju ipak ne mogu nazvati ulaganjem, a na tu su stavku lani potrošili 6,8 posto više nego u 2011. odnosno 295 tisuća kuna. Te troškove u upravi pak brane time da se odnose dijelom i na simbolične poklone pri inauguracijskim letovima u povodu uspostavljanja novih linija te simbolične božićne poklone. Kako doznajemo, Skupština ZLZ-a, koju čine predstavnici države, grada Zagreba, Velike Gorice i Zagrebačke županije ipak neće odobriti Drljači i Peoviću isplatu bonusa.