Hrvatska brodogradnja ne živi na račun poreznih obveznika. Nijedna brodogradnja u svijetu nije visokoprofitabilna, ali nitko je ne gasi. Hrvatska za nju nema zamjenu, Vlada mora zaustaviti privatizaciju makar po cijenu ulaska u EU - poručio je Roko Markovina, šef katedre za brodogradnju na splitskom FESB-u s okrugog stola "Brodogradnja je Hrvatskoj potrebna".
Suludo je prodavati
Predlaže novi organizacijski ustroj škverova. Sve što je temeljna kompetencija brodogradilišta, treba zadržati u vlasništvu države ili dati radnicima na upravljanje, a ostalo privatizirati.
Vedran Dragičević, predsjednik SMH, ogorčen, kao i svi sudionici okruglog stola, drugim krugom privatizacije škverova, najavio je da će radnici unatoč zakonu prosvjedovati na Markovu trgu.
- Nisam siguran da je EU prisilila Vladu da na ovakav način rješava brodogradnju, problem je u tome što ne postoji strategija - izjavio je Vedran Dragičević.
Tvrdi da je brodogradnja “hrvatski mercedes” i da sa 7 posto udjela u europskoj brodogradnji možemo preživjeti. Prodaja škverova je, istaknuo je, projekt Damira Polančeca i Lea Begovića kojih više nema ni na političkoj sceni ni u tijelima odlučivanja. Suludo je u krizi prodavati škverove. Svi se pribojavaju neuspješnog i drugog kruga prodaje jer onda će brodogradilišta u stečaj i likvidaciju.
Svijet to ne radi
- Stečaj škverova izazvat će financijski krah državnog proračuna, obveze naših brodogradilišta prema bankama danas iznose između 8 i 10 milijardi kuna - ustvrdio je Ivo Jukić, bankarski savjetnik za brodogradnju.
Bez posla će ostati najmanje 40 tisuća radnika koji sudjeluju u gradnji broda.
- Najlošija odluka vlasnika je da se brodogradilišta prodaju, stečaj bez stečajnog plana je likvidacija. Prvi put u svijetu škverovi se prodaju na ovakav način, nigdje oni nemaju jednog privatnog vlasnika - upozorio je Ivo Jukić.
- Škverove treba zadržati - naglasio je i Branko Grčić, dekan Ekonomskog fakulteta i saborski zastupnik.
Brod je jedini hrvatski kapitalni izvozni proizvod, zaključak je okruglog stola.
Stečaj škverova izazvat će financijski krah države!
Potreban je novi organizacijski ustroj, sve što je temeljna kompetencija brodogradilišta treba zadržati država ili dati radnicima na upravljanje.
Komentara 7
Naslov je malo PRIGLUP. Zasto drzati skverove u zivotu na racun poreskih obveznika. Ostaviti samo rentabilne , one koji pozitivno posluju, a sve, ostalo zatvoriti. Drzavu ce manje kostati nezaposleni nego radnici koji sjede u skverovima, a nemaju sto raditi. EU nema nista sa ovim.
E moj Dragicevicu Vjedrana jersi li ti stvarno glumpav ili samo glumis, pa ni Jaca ni Stipe ne idu ni na WC a de ne pitaju za odobrenje iz EU. Tamo u Brisel treba ici i zapaliti im parlament, covijecee tamo se donose odluke a ovi nasi su samo njihovi podanici ili izvrsioci. A tamo u Bruselu Hagu i... se nakotilo preko 100,000 gamadi koja zivi na teret onih koji rade.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Dekan Ekonomskog fakulteta gospodin Branko Grgic. Dekane ako je ovo tvoja izjava podnesi ostavku jos danas \"Brodogradnja je jedini kapitalni Hrvatski izvoznik\" A sto je sa turizmom? Dekane propustio si mnoge lekcije ! Ja ti tvrdim daje buducnost Hrvatske u proizvodnji onih proizvoda koje Hrvatska sada uvozi. Skora buducnost ce pokazati pravac kojim Hrvatska mora ici !