Daleko od ovdašnje strke konzultanata i problema Agrokor grupe jedna poslovna priča čak iz Meksika nudi prilično intrigantne indicije povezanosti s obitelji Todorić. Radi se o konceptu lanca malih dućana (takozvanih convenience ili c-store-a, uključujući i opciju s kafićima) pod nazivom Konsumo, čiji je zeleno-crveni logo gotovo identičan Konzumovu, a prije dvije godine (2015.) u sklopu tog projekta registriran je i brend 'K plus'. Na upit o tome da li i na koji način u tom meksičkom projektu participiraju vlasnici Agrokora, i što je eventualno s pitanjem rojaliteta (polaže li na njih pravo Agrokor/Konzum), iz kompanije su nam telefonski poručili kako s tim "nemaju nikakve veze". Na pitanje znači li to da je netko neovlašteno prisvojio brend i glavne značajke prepoznatljivosti loga i je li možda s tim u vezi već pokrenut odgovarajući spor, nismo dobili odgovor.
No sve upućuje da elemenata za to ima. Kako bilo, u toj priči neobično je mnogo koincidencija. Projekt Konsumo u Meksiku pokrenut je 2014. godine, godinu dana nakon što je Agrokor ušao u partnerstvo s meksičkim investitorima i TUI-jem u hotelskom biznisu (Karisma Hotels Adriatic). Kako se ističe na meksičkim stranicama, model Konsumo razvili su "investitori iz Meksika i Europe s izuzetnim iskustvom u retail sektoru". Uz to, prema elektronskim bazama poslovnih informacija, trgovine Konsumo povezuju se s tvrtkom Croamex S.A. de C.V. u kojoj se kao odgovorna osoba (komercijalni direktor) potpisuje Marino Jurić, piše Poslovni.hr.
Marino Jurić na svom se LinkedIn profilu pak predstavlja upravo kao osnivač Konsuma, a inače je ekonomist koji je diplomirao na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Prije Konsuma, kojega navodi u biografiji od veljače 2014. do danas, radio je u Bank of America i Merrill Lynchu, globalnoj investicijskoj banci s kojom je, slučajno, Agrokor mnogo surađivao u svojim međunarodnim financijskim operacijama. Osim isticanja da su model Konsuma razvili investitori iz Meksika i Europe, na mrežnim stranicama Konsuma se navode i dosta ambiciozni planovi.
Uz 30 'jedinica' (koliko ih je bilo lani) nositelji tog projekta lani objavljenom srednjoročnim planom predvidjeli su širenje diljem zemlje, i to kroz organski rast, akvizicije i regionalne franšize. Franšize su, čini se, ujedno i preferirani model širenja, a prema uvjetima dostupnim na internetskim stranicama, podrazumijevaju ukupnu vrijednost investicije od 1,1 do 1,5 milijuna dolara. Kao srednjoročni cilj Konsuma istom je prilikom navedeno da je plan do kraja 2019. imati 200 'jedinica'. Kako ide širenje ne zna se, a ostaje vidjeti i kako će se Agrokor i Konzum postaviti prema tom projektu i hoće li biti tužbi.
>> Agrokor: Naša pozicija i opstojnost nisu upitni, imamo snažnu podršku ključnih dionika
>> Stigle tri prijave protiv ministra Zdravka Marića zbog Agrokora
Mozda gazda Todoric seli u Meksiko, a vi odmah spominjete kradu.