Leasing

Tržište leasinga u padu 40 %, najgore nekretnine

'za podravinu i bilogoru virovitica, juzni blok, arhiv ilustracija uz temu o gradnji novih stanova - pala potraznja i cijene za oko 20 posto, kvadrat novog stana u virovitici krece se danas oko 1.000
''
14.10.2010.
u 10:00

Smanjenje prometa u leasingu nekretnina prije se može nazvati kolapsom nego padom. S obzirom na situaciju u građevinskoj industriji, ne iznenađuje.

Tvrtke koje se u Hrvatskoj bave leasingom teško su pogođene krizom i premda nekima od njih poboljšanje poslovanja u usporedbi s godinom prije budi optimizam, ukupna industrija još je u silaznom trendu. I to velikom.

Budući da leasing dosta govori o snazi korporativnog sektora, negativne trendove financijska industrija gleda sa strepnjom.

Pozitivan trend tek 2011.

– I dalje je vidljiv znatan pad tržišta za prvih osam mjeseci ove godine u odnosu prema prethodnoj, i to više od 40 posto. Kad je riječ o pojedinim skupinama leasinga, onda je to otprilike ovako: vozila su u minusu 31 posto, oprema 33 posto, nekretnine 63 posto, a plovila 45 posto – otkriva Marko Kartelo, direktor prodaje SG Leasinga iz grupe Splitske banke.

Promjena porezne regulative kod financijskog leasinga, u koju su polagali nade na početku godine nije, kaže, još prepoznata na tržištu kod ciljane skupine – osoba koje nisu u sustavu PDV-a, a pozitivan trend očekuje se tek u idućoj godini.

– SG Leasing ima rast u prvih osam mjeseci ove godine u usporedbi s prošlom. Potaknemo li veće investicije u Hrvatskoj, moći ćemo očekivati stabilizaciju te porast poslovanja na leasing tržištu, a istodobno, otvaranjem tržišta EU, jednostavniju i efikasniju poslovnu politiku leasing poslovanja – nada se Kartelo.

Uspjeh je i pozitivna nula

– Interes za leasing ponajprije ovisi o kretanjima na tržištu robe i usluga koje trenutačno opada. Osjeća se veći oprez klijenata prema novim mogućim zaduženjima, kao i povećan stupanj opreznosti svih sudionika financijskog tržišta.

Zajedno, ovi čimbenici definiraju složenost trenutka koji za sada ne nudi previše optimizma – otvoreni su u Raiffeisen Leasingu.

Kako se svaka ekonomija poslije izlaska iz kriznih razdoblja neizbježno stabilizira na početno nižim razinama, smatraju da će prvi pravi uspjeh biti zaustavljanje negativnih trendova, a tek potom restrukturiranje i prebacivanje potražnje s potrošnih dobara na proizvodna dobra.

– Smatramo da će potražnja za leasing proizvodima i dalje biti važna te apsolutno u korelaciji s rastom gospodarstva – kad se dogodi – zaključuju u RL-u koji je dosad financirao gotovo isključivo poduzeća, i to proizvodna, a takvu poslovnu politiku ne namjeravaju mijenjati, kao ni pružanje usluge operativnog leasinga, od čega su u međuvremenu neki i odustali.

Prema 2009. godini, leasing vozila bilježi značajan pad, smanjio se gotovo trećinu. Promjena poreznog tretmana još je bez efekta.

Smanjenje prometa u leasingu nekretnina prije se može nazvati kolapsom nego padom. S obzirom na situaciju u građevinskoj industriji, ne iznenađuje.

Dok se leasing plovila uglavnom odnosi na segment luksuza, kad je oprema posrijedi, zastoj govori o teškoj situaciji proizvodne industrije. Ulaganja su stala.

Ključne riječi

Komentara 2

EU
eureka001
10:43 14.10.2010.

NEKRETNINE NA LIZING hohohohohhohohohohoohhohoho bemti nista mi ne znaci kajs am proveo tolike godine u svijetu, sad vise ni ja neznam kaj je LIZING-morav bum pitat nekog \"skolovanog\" hrvata- kaj je to- NEMA NEKRETNINA NA LIZINIG-amen

TR
trn
18:24 14.10.2010.

na lizing nekretninu to je gore nego da si podstanar

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije