Menadžeri članica Američke gospodarske komore optimistični su u pogledu gospodarskih kretanja u Hrvatskoj pa ih tako 72 posto očekuje da će ova poslovna godina biti bolja nego godina za nama, većina od čak 81 posto ih planira širenje poslovanja, a dvije trećine njih najavljuje zapošljavanje novih radnika u iduće tri godine. Ipak ne hvale uvjete poslovanja u Hrvatskoj i među onima koji na temelju vlastitih iskustava mogu uspoređivati poslovnu klimu u Hrvatskoj s onom u regiji je devet posto menadžera koji ističu Hrvatsku kao najlošije tržište za poslovanje.
Na prvo mjesto problema domaćeg tržišta izbio je nedostatak radne snage, dok je dugo godina tu poziciju držala pretjerana administracija i birokratizacija poslovanja. Zanimljivost ovog istraživanja u kojem je sudjelovalo 130 članova uprava tvrtki koje su učlanjene u AmCham leži u tome što se optimizam temelji na očekivanju daljnjeg rasta globalne i domaće potražnje iako sve ekonomije najavljuju usporavanje rasta.
Porazna za Hrvatsku je i činjenica da se kao pozitivne karakteristike tržišta ističu prednosti poput razvijenog tržišta, geostrateške pozicije i članstva u Europskoj uniji, što znači da nas većina menadžera doživljava kroz prizmu trgovine i turizma, a manje kao potencijalnu destinaciju za plasman proizvodnih ulaganja koje kreiraju novu vrijednost. Više od polovice ispitanika drži da bi uvođenje eura u Hrvatskoj imalo pozitivan učinak, a 38 posto taj učinak ocjenjuje neutralnim.
>>Poslovi u turizmu