Treći susret mentorica i kandidatkinja u Hotelu Esplanade, u sklopu projekta koji su pokrenuli Večernji list i časopis Zaposlena s ciljem osvještavanja važnosti ženskog mentoriranja, otvorila je Ana Gruden, urednica časopisa Zaposlena, poručivši da su to neformalna druženja čija kvaliteta ne opada i osnažuje daljnji odnos mentorica i kandidatkinja. Nakon nje je Tamara Sušanj Šulentić, Plivina direktorica komunikacija i mentorica kandidatkinje Eve Vodopije, održala tematsko predavanje o specifičnostima javnog nastupa. U publici je bilo dvadesetak kandidatkinja i mentorica, a predavanje je započelo diskusijom o tome tko od prisutnih uživa u javnim nastupima.
‘Ne robujte bilješkama’
Bez puno premišljanja, kandidatkinja Diana Katavić odgovorila je: ‘Ja, ali odgovor može biti i da i ne’.
– Imam priliku prezentirati što želim, ali bojim se da možda nemam točnu ili ažuriranu informaciju i da ću u profesionalnom smislu pogriješiti, više nego u samom nastupu – objašnjava inženjerka Diana koja se u projekt prijavila jer se htjela povezati sa ženama koje slično razmišljaju. Uskoro su prisutne počele raspravljati kako se osjećaju prije i za vrijeme javnog nastupa, a posebno su se usmjerile na pitanje treme, odnosno na to utječe li ona pozitivno ili negativno na osobu koja prezentira.
– Trema je pozitivna stvar jer to znači da vam je stalo. Svaki javni nastup koji sam imala, a ima ih i često su na stranim jezicima, ne gledam kao na samohvalu. U cilju mi je uvijek biti profesionalna – nadovezala se Marija Klaić, regionalna menadžerica Opela koja posljednjih nekoliko godina radi kao gost predavač na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Ova uspješna menadžerica je u nizu svojih projekata fokusirana na približavanje ženskoj ciljnoj skupini, a kao primjer se izdvaja Opelova suradnja s dizajnericom Alex Dojčinović. Također je poznata po inovacijama pa je tako prije pet godina Opel predstavio svoj virtualni online salon – prvi takav digitalni projekt u tvrtki na svjetskom nivou. U zanimljivom nastavku predavanja Sušanj Šulentić je istaknula važnost pripreme predavača; koliko je važno pobrinuti se za sadržaj, ali kudikamo je potrebnije imati na umu kome se predavač obraća.
– Potrebno je razlikovati znanstvenu od biznis zajednice, to će iziskivati drukčiji nastup – tvrdi dr.sc. Tamara Sušanj Šulentić, iskusna u javnim nastupima. Zaokruživši predavanje internacionalnim primjerima dobrih javnih nastupa, poput onih Sheryl Sandberg, i davši primjer lošeg javnog nastupa, kao onaj Phila Davisona, Sušanj Šulentić zaključuje da je za predavača najbitnije da bude spreman, ne robuje bilješkama i ne boji se svoje publike.
Kao i prošli put, odabrani su mentorski parovi koji su podijelili iskustvo dosadašnje realizacije projekta. Tako su se za stolom našle Snježana Bahtijari, politologinja po struci i uspješna direktorica marketinga i komunikacije u Ericssonu Nikola Tesla te njezina kandidatkinja Lana Velimirović Vukalović, varaždinska profesorica njemačkog i francuskog zaslužna za revitalizaciju gradskog Kina Gaj. Pohvalile su se potpisanim mentorskim sporazumom koji je definirao uvjete i ciljeve njihove suradnje.
– Nisam iznenađena jer to je razina ozbiljnosti koju sam očekivala u ovakvom projektu – komentirala je Varaždinka koja inače radi kao sudski tumač, ali ne boji se poduzetništva te dodaje kako joj je Snježanino mentoriranje uvelike pomoglo razriješiti nezavidnu situaciju na poslu. Za kraj su o svom dosadašnjem angažmanu pričale Dina Balić i njezina mentorica Sanja Varlaj, koja je nakon dvadeset godina u korporativnom svijetu odlučila postati poduzetnica i osnovati vlastiti biznis, čega je dio i brend SVIM koji čini s kolegicom Ivanom Mišić Lokar, a bave se građenjem poslovnih vještina profesionalaca u beauty industriji. Njezina kandidatkinja Dina Balić također je u ‘coaching’ biznisu i obje tvrde da se od prvog susreta brzo love i prate.
Suočavanje sa strahom
– Imam tvrtku za razvoj ljudskih potencijala i organizacijski razvoj i cilj mi je postaviti je na noge – govori Dina o svojoj tvrtki Revitalum, a njezina mentorica ističe kako im predstoje zadaci u kojima se njezina kandidatkinja treba osnažiti, počevši od suočavanja s vlastitim strahom od započinjanja nečeg novog.